« ارتقای مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر، عادلانه و پایدار »

جلسه هماهنگی برگزاری برنامه های هفته جهانی معلولین با شعار «ارتقای مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر،عادلانه و پایدار» در محل اداره کل بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، جلسه هماهنگی برگزاری هفته جهانی معلولین با حضور مدیران کانون‌های  نابینایان، جامعه معلولین و ناشنوایان، مسئول روابط عمومی بهزیستی استان، کارشناسان حوزه توانبخشی   و با حضور معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در محل این اداره کل برگزار شد.

در همین راستا دکتر مسعود فیروزی معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار ما در خصوص برنامه‌های روز جهانی معلولین گفت: برگزاری گردهمایی در سطح مراکز استان و شهرستان ها با حضور گروه های مختلف معلولان، فرهیختگان، هنرمندان و خیرین، برگزاری نمایشگاه توانمندی های معلولان خراسان رضوی، پخش فیلم کوتاه و سینمایی با موضوع معلولین از شبکه استانی، بازدید از مراکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی و منازل معلولان از جمله برنامه هایی است که به مناسبت روز معلولین برگزار می شود.

وی افزود:حضور معلولان در نماز جمعه و سخنرانی مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی  و روسای ادارات بهزیستی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه،برگزاری مسابقات ورزشی ویژه معلولین نظیر ویلچر رانی،برنامه های هنری، نمایش های خیابانی در چند نقطه سطح شهر مشهد از دیگر برنامه های این روز است.

فیروزی تقدیر از کارمندان معلول ادارات استان خراسان رضوی و معلولان موفق استان را از مهمترین برنامه های روز جهانی معلولین عنوان کرد و گفت:تقدیر از خانواده هایی که از فرزندان دارای معلولیت شدید خود در منزل نگهداری می کنند نیز در این هفته انجام خواهد شد.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی اظهارداشت: جهت تردد رایگان معلولان از حمل و نقل درون شهری مانند اتوبوس و مترو هماهنگی های لازم با شهرداری و شورای شهر صورت خواهد گرفت. همچنین به مناسبت روز جهانی معلولین، ارائه خدمات کلینیکی، توانبخشی(فیزیوتراپی،کاردرمانی، شنوایی شناسی) در مراکز بهزیستی ویژه معلولین و خانواده آنان رایگان خواهد بود.

گفتنی است 12 آذر «روز جهانی معلولان» نامگذاری شده است و «ارتقای مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر،عادلانه و پایدار» شعار محوری این روز است بر همین اساس روز شنبه 9 آذرماه به نام روز" افراد دارای معلولیت، مشارکت اجتماعی و فرصت های برابر"، یکشنبه 10آذرماه "افراد دارای معلولیت، فرهنگ، هنر و خلاقیت"،دوشنبه 11آذرماه به نام " افراد دارای معلولیت، دسترسی  وجامعه فراگیر" نامگذاری شده است.

همچنین سه شنبه روز 12آذرماه به عنوان روز "افراد دارای معلولیت و حمایت‌های قانونی"،چهارشنبه 13آذرماه " افراد دارای معلولیت، توانمندسازی، نشاط و ورزش، پنج شنبه 14آذرماه " افراد دارای معلولیت، خانواده و جامعه " و جمعه 15آذرماه به عنوان روز اخلاق مداری و تکریم افراد دارای معلولیت " نامگذاری شده است.

کد خبر 10531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد