کتاب و کتابخوانی راهی برای تقویت و انتقال فرهنگ بومی – محلی به کودکان

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی مدیر کل و معاون امور اجتماعی بهزیستی استان به اتفاق مدیرکل کتابخانه های عمومی ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و تنی چند از مسئولین با حضور در یکی از مهدهای کودک استان این مناسبت را جشن گرفتند .

به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان اردبیل ، این مراسم که تحت عنوان" یار مهربان " برگزار شد دکتر ستاری مدیرکل بهزیستی استان ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی به ترویج فرهنگ کتابخوانی از سنین خردسالی و لزوم اهمیت بخشیدن به این مقوله فرهنگی از سوی مسئولین و متولیان امر تعلیم و تربیت خصوصاً مربیان مهدهای کودک تاکید کرد .

مدیرکل بهزیستی استان ضمن تاکید براینکه ارتقاء سطح دانش وآگاهی های یک جامعه از مسیر کتابخوانی هموار می شود تصریح کرد : کتابخوانی امروز یک ضرورت جدی و بسیار مهم است چون در صورت نهادینه کردن این فرهنگ ، فراوانی هرگونه آسیب های اجتماعی نو پدید و هنجارهای نامتعارف و....در سطح جامعه کاسته شده و تبدیل به جامعه ای پویا و کارآمد خواهد شد .

ستاری اهمیت بخشیدن به فرهنگ بومی و منطقه ای رانیز حائز اهمیت دانست و گفت : بهتر است در کنار پاسداشت فرهنگی ملی و عمومی به فرهنگ های منطقه ای و بومی هم اهمیت داده شده و این ارزش ها به خوبی به نسلهای آینده انتقال یابد .

در این مراسم رضاقلیزاده مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هم ضمن ارج نهادن به اهمیت بخشی آحاد جامعه به کتاب و کتابخوانی از آمادگی اینن نهاد در زمینه عضویت تمامی کودکان مهدهای کودکان در کتابخانه های زیر مجموعه خبرداد.

وی همچنین اظهارامیدواری کرد که در صورت همکاریهای بین بخشی بتوانیم شاهد ترویج بازیهای بومی و محله ای و قصه پردازی از طریق کتابخانه های موجود در سطح استان را در آینده نزدیک باشیم .

لازم به ذکر است : دکلمه گویی ، اجرای سرود ، قصه گویی از دیگر بخش های این مراسم بود که در پایان به تمامی کودکان حاضر در مهد کتابهای قصه اهداء شد .

کد خبر 10503

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد