برگزاری کارگاه آموزشی رتیه بندی مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی معتادین

کارگاه آموزشی رتبه بندی مراکز با حضور کارشناسان ارزیابی کلیه شهرستانهای استان و معاون پیشگیری در محل مرکز آموزشهای تخصصی بهزیستی استان برگزار شد .

به نقل از رعمومی بهزیستی استان اردبیل ، در این کارگاه طاهره رزاقپور معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان در رابطه با اهمیت رتبه بندی مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی معتادین گفت : با توجه به گسترش کمی مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد و در راستای ارتقای کیفی خدمات مراکز مذکور ، رتبه بندی مراکز اقامتی به عنوان یکی از برنامه های ارتقایی دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد حائز اهمیت است .

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان اظهارداشت : در این راستا شاخص های رتبه بندی مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی بر اساس 7 محور ، مجوزهای قانونی و بخشنامه ها، فضای فیزیکی ، تجهیزات ، نیروی انسانی ، عملکرد ، شاخص های ویژه ارتقایی و رضایت مراجعین تعیین گردیده است .

رزاقپور اضافه کرد : مجموع شاخص های تعیین شده که بصورت کمی و قابل سنجش طراحی شده است شامل 150 امتیاز است و مراکز را در سه رتبه 1و2و3 مشخص می نماید .

وی به اهداف مهم رتبه بندی مراکز نیز اشاره کرد وگفت : از جمله اهداف مهم این طرح شناسایی ، تشویق و معرفی مراکز برتر به عنوان الگوی ارتقایی و ایجاد یک سیستم یکپارچه به منظور تعیین وضعیت مراکز اقامتی می باشد.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان همچنین تصریح کرد : شناسایی نقاط ضعف و قوت مراکز و تقویت نقاط مثبت به همراه ایجاد یک فضای رقابتی و ایجاد انگیزه در راستای ارتقای کیفی خدمات از اهداف ذیگر این طرح است .

شایان ذکر است : هم اکنون در استان اردبیل ، پس از تشکیل کمیته رتبه بندی استان و تعیین کارشناسان ارزیاب و آموزش ارزیابان ، چک لیست ها و شاخص های رتبه بندی جهت خود ارزیابی به مراکز تحویل داده شده است .

کد خبر 10492

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد