برگزاری دوره آموزشی پویایی گروه در تیم های اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد

کارگاه دو روزه آموزشی تحت عنوان " پویایی گروه در تیم های اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد " با همکاری انجمن پیشگیری اولیه از اعتیاد فتوح اردبیل و با حضور مدیرکل ، معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان و کارشناسان حوزه اعتیاد شهرستانهای تابعه و تسهیلگران انجمن های پیشگیری از اعتیاد استان در محل مرکز آموزشهای تخصصی بهزیستی برگزار شد .

به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان اردبیل ، در ابتدای برنامه طاهره رزاقپور معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان ضمن ارائه گزارش از روند ارائه خدمات در زمینه اعتیاد ، یشگیری و کنترل آن بر لزوم ارتقاء دانش و کسب مهارتهای علمی میتنی بر رویکردهای جدید تاکید کرد .

رزاقپور ادامه داد : امید است با برگزاری برنامه های بازآموزی بتوانیم ضمن تقویت برنامه ها در زمینه بروز نمودن دانش کارشناسان سازمان و تسهیلگران همکار برنامه های پیشگیری از اعتیاد گام های موثری برداشته شود .

در ادامه دکتر ستاری مدیرکل بهزیستی استان هم آموزش و برنامه های بازآموزی مستمر در زمینه اعتیاد را حائز اهمیت دانست و گفت : در تبادل افکار و اندیشه هر چه آموزش ها مستمر و بروز باشند به همان میزان می توان مسائل و مشکلات را بهتر مدیریت کرد .

مدیرکل بهزیستی استان پویایی گروه و تقویت آن را لازمه یک تیم موفق یاد کرد و گفت : در صورت تقویتعلمی مناسب تیم های اجتماع محور ، می توان به اهداف و نتایج مطلوبی دست یافت .

دکتر ستاری مقتدر سازی و توانمند سازی تیم ها را هم بسیار مهم برشمرد و گفت : سمن ها و انجمن های فعال استان همواره بایستی ضمن تجهیز خود با رویکردهای جدید در مقابله با آسیب های نوپدید ، به مقتدر سازی تیم های اجتماع محور همت گمارند.

ستاری اظهار داشت : با توجه به اینکه امروز تنوع آسیب ها ایجاب می کند تا در این خصوص مقابله و کنترل های کارآمد در پی داشته باشیم بیان داشت : سازمانی موفق است که برنامه های خود را تقویت و ارتقاء داده و در جهت کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی تلاشی مضاعف داشته باشد .

وی در رابطه با توانمند سازی تیم های اجتماع محور درمان هم گفت : تعداد 312 تیم در محیطهای کاری ، آموزشی و محلات اعم از شهری و روستایی در استان که در سامانه UIثبت شده اند که بر این اساس مقتدر سازی این تیم ها ضرورت دارد .

وی همچنین در بخش دیگر از سخنان خود بر تشکیل تیم ها در محیط های کاری با توجه به درصد بالای اعتیاد در محیط های کاری اشاره کرده و بر برگزاری مستمر کلاسهای آموزشی و آگاهسازی پیرامون پیامدهای اعتیاد های مدرن و سنتی در محیطهای کاری تاکید کرد .

ستاری در خصوص راه اندازی مرکز جامع درمان و بازتوانی مبتنی برتداوم درمان تصریح کرد : در رابطه با بهبود معتادان بهتر است توانمندسازی بصورت جامع نگر انجام شود زیرا تداوم درمان و توانمندسازی لازمه تکیمل فرایند درمان اعتیاد است.

وی گفت : در این مدل مدل درمان برای هر فرد باید بصورت مدیریت موردی باشد گفت: روند درمان برای هر فرد در طول درمان حاصل خواهد شد .

کد خبر 10491

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد