۵۷ کودک از مراکز شبه خانواده قزوین ترخیص شدند

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: در سال جاری ۵۷ کودک تحت پوشش مراکز شبه خانواده استان ترخیص شده و به آغوش خانواده‌ها یا اقوام و آشنایان خود بازگشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی روز چهارشنبه در بازدید هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین از شیرخوارگاه حلیمه(س) افزود: استان قزوین دارای پنج مرکز نگهداری فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست است که یک مرکز دولتی و چهار مرکز دیگر خصوصی هستند.

وی اضافه کرد:از ابتدای سال تاکنون ۱۸۶ کودک در گروه‌های سنی مختلف در این مراکز پذیرش شدند.

وارثی با بیان اینکه ۵۷ نفر از این فرزندان ترخیص شده‌اند، ادامه داد:۶ تن از این افراد به خانواده‌های متقاضی، ۳۵ نفر به خانواده، ۱۱ نفر به اقوام نزدیک واگذار شدند و دو نفر زندگی مستقل یافته و سه نفر نیز به استان‌های دیگر منتقل شدند.

وی گفت:به هرکدام از کودکان این مراکز سالانه سرانه بیمه آتیه به مبلغ ۳۶۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی قزوین یادآور شد:همچنین در قالب طرح امدادگیران یا خانواده جایگزین که بر اساس آن نگهداری کودک در ازای پرداخت مبالغی به فامیل نزدیک او سپرده می‌شود به ازای هر فرزند ماهانه ۳۷۰ هزار تومان و همچنین ۱۰۸ هزار تومان مستمری پرداخت می‌شود.

وارثی اظهار داشت:هزینه ترخیص به ازای هر فرزند ۲۰ میلیون تومان است که در سال جاری برای پنج فرزند انجام شده است.

وی با بیان اینکه هزینه پوشاک فرزندان با توجه به مقطع تحصیلی کودکان پرداخت می‌شود، گفت: هزینه ارتقای تحصیلی و آموزش نیز به ازای هر فرزند ۵۰۰ هزار تومان است.

وارثی، مبلغ یارانه به مراکز غیر دولتی به ازای هر کودک را نیز ۴۲۰ هزار تومان عنوان کرد و افزود: البته این هزینه برای کودکان معلول ۵۷۰ هزار تومان است و هم اکنون ۲۰ کودک معلول در این مراکز نگهداری می‌شود.

مدیرکل بهزیستی قزوین با بیان اینکه منابع استان قزوین کفاف هزینه‌های آسیب‌های اجتماعی را نمی‌دهد، افزود: اگر حضور خیران در کمک به اینگونه موسسات نباشد بار زیادی بر دوش دولت خواهد بود.

وی با اشاره به افزایش مددجویان تحت پوشش از ۶ هزار به ۲۱ هزار نفر افزود: اعتبارات جاری بهزیستی در این مدت از هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به ۱۷ میلیارد تومان رسیده اما به موازات آن تورم هم رشد کرده و از بار مشکلات کم نشده است.

در حال حاضر ۲۶۰ فرزند بی سرپرست و بدسرپرست در مراکز شبه خانواده استان قزوین نگهداری می‌شوند.

در ادامه زاجکانی رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه راه فرشتگان آسمانی گفت: این مجموعه توسط خیرین بخش خصوصی اداره می شود و بسیاری از افرادی که کمک مستمر ماهانه دارند حتی برای ما ناشناخته هستند.

وی بیان کرد: مرکز شیرخوارگاه حلیمه با ۴۰۶۶ متر مساحت و ۲۹۳۷ متر زیربنا در سه طبقه با اعتبارات سفر رهبری ساخته شده و مرکز شماره دو به نام امام علی) ع) در شهر محمدیه با ۱۱۵۵ متر مربع مساحت و ۵۳۰ متر زیربنا در دو طبقه برای پسران به سن تکلیف رسیده فعالیت می کنند.

زاجکانی تصریح کرد: در این مراکز کودکان با روشی تربیت می شوند تا بتوانند آماده ورود به جامعه شده و روی پای خود بیاستند و خود را اداره کنند.

وی اظهارداشت: در شیرخوارگاه حلیمه ۱۰۶ کودک نگهداری می شود که ۵۶ نفر پرسنل این مجموعه که ۱۵ نفر آنها از سوی بهزیستی تامین شده مدیریت مجموعه را انجام می دهند.

استاندار قزوین با حضور در جمع کودکان شیرخوارگاه و در آغوش گرفتن آنها نسبت به این کودکان ابراز محبت کرد.

کد خبر 10477

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد