پذیرش ماهانه 212 معتاد متجاهر در مرکز ماده 16

نشست هم اندیشی اجرایی نمودن آئین نامه ساماندهی معتادین متجاهر موضوع ماده 16 برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همدان مدیرکل بهزیستی استان در ابتدای این نشست ضمن ارائه گزارشی از فعالیت مرکز در سال 98 گفت : تا پایان مهرماه ماهانه 212 نفر در مرکز پذیرش شده اند و این یعنی 46% افزایش پذیرش نسبت به سال گذشته در حالیکه در سال 97 نیز با وجود ظرفیت رسمی 100 نفر ماهانه 153 نفر از مرکز خدمات دریافت کرده اند .

حمیدرضا الوند گفت: در 6 ماهه ابتدای سال 98 بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار در این مرکز هزینه شده است اما متاسفانه تاکنون قریب به 138 میلیون تومان از این اعتبار به بهزیستی اختصاص داده شده است .

وی افزود : بهزیستی از معدود دستگاه هایی است که همه ساله حتی بیش از 100 درصد اعتبارات اختصاص یافته را دریافت کرده است اما متاسفانه در شرایط اقتصادی فعلی جامعه امکان تحقق این عدد وجود نداشته لذا قطعاٌ در ادامه مدیریت مرکز در مباحث اعتباری دچار مشکل خواهیم شد .

الوند خاطر نشان کرد در کنار فعالیت این مرکز 5 مرکز ماده 15 نیز بعنوان پشتیبان مرکز ماده 16 جهت ساماندهی معتادین متجاهر  در نظر گرفته شده اند و از ابتدای سال 98 تاکنون پیش از 734 نفر از این مراکز خدمات دریافت کرده اند .

 مدیرکل بهزیستی استان گفت: براساس دستورالعمل و آئین نامه های اجرایی طول اقامت بیماران در مرکز از یک تا سه ماه و با دستور مقام قضایی و در صورت ضرورت تا 6 ماه است و اقامت طولانی بیماران در مرکز هزینه های زیادی را به مرکز تحمیل می نماید .

حمیدرضا الوند افزود: با مشارکت خیرین بخش های اشتغالزایی شامل تولید پوشاک بیمارستانی جوراب بافی و ... در مرکز ایجاد شده تا زمینه توانمندسازی بیماران فراهم گردد، حتی در سالهای آتی بیش از 20 درصد اعتبارات و تسهیلات اشتغالزایی به بهبودیافتگان اختصاص یافته است .

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز در این نشست بر ضرورت همکاری و انجام تکالیف سایر دستگاه ها و کمک به سازمان بهزیستی تأکید کرد و گفت : به عینه می توان شاهد خدمات و تلاش های چند برابر توان اداره کل بهزیستی استان در این مرکز بود اما قطعاٌ در ادامه راه در صورت حمایت نکردن و عدم همکاری سایر دستگاه ها مشکلاتی در این مرکز بوجود خواهد آمد .

آذرمی گفت : جهت تصمیم گیری درخصوص تمام موارد پیرامون مرکز ماده 16 می بایست تمام جوانب کار را بررسی و براساس خروجی های کارشناسی اقدام به تصمیم گیری کرد .

کد خبر 10469

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد