اختلافات زناشویی بیشترین موارد مطرح‌شده با سامانه ۱۴۸۰ است

تهران- ایرنا- مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: اختلافات زناشویی بیشترین موارد مطرح شده مشکلات خانوادگی با صدای مشاور بهزیستی شماره ۱۴۸۰ است.

بهزاد وحیدنیا  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین اختلافات زناشویی نیز مربوط به مواردی مانند خیانت و روابط فرازناشویی،‌ تفاوت سلیقه و فرهنگ در تربیت کودک و تغییر موقعیت زندگی بنا به مسائل مختلف مانند تغییر شغل و جابجایی مکانی است.

وی اضافه کرد: اختلافات زناشویی مطرح شده با سامانه صدای مشاور ۱۴۸۰ دلایل متعددی دارد که یکی از مهم ترین دلایل آن، نبود مهارت های ارتباط لازم برای زندگی مشترک است.

وحیدنیا ادامه داد: خانواده ها در تماس با ۱۴۸۰ موارد متعددی مانند مشکلات مربوط به تربیت دانش آموزان و همچنین مشکلات مربوط به سالمندان را مطرح می کنند. گاهی نیز والدین در تربیت کودکان توافق لازم را ندارند.

وی گفت: سازمان بهزیستی کشور علاوه بر صدای مشاور با شماره ۱۴۸۰، خط ملی اعتیاد با شماره ۰۹۶۲۸ و خط اورژانس اجتماعی برای موارد کودک آزاری، همسرآزاری، معلول آزاری و سالمند آزاری و موارد خودکشی با شماره ۱۲۳ را در دسترس مردم قرار داده است.

به گفته وحیدنیا، تمام تماس های مردمی با خط صدای مشاور ۱۴۸۰، محرمانه و امن است و افراد می توانند مشکلات و مواردی که طرح کردن آنها به صورت حضوری برایشان مشکل است، به صورت تلفنی با مشاوران درمیان بگذارند.

کد خبر 10454

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد