مددجوی پشت‌نوبت برای صدور دفترچه نداریم/ برای هر مددجو ۱۰۷ هزار تومان به بیمه سلامت پرداخت می‌شود

رئیس دبیرخانه بیمه و درمان مددجویان سازمان بهزیستی کشور در زنجان با بیان اینکه هیچ مددجوی پشت نوبت برای صدور دفترچه نداریم، گفت: هزینه اعتبار دفترچه‌های درمان بهزیستی ۵۴۰ میلیارد تومان است که برای هر مددجو ۱۰۷ هزار تومان به بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از زنجان، «افسانه مشتری» رئیس دبیرخانه بیمه و درمان مددجویان سازمان بهزیستی کشور در جلسه شورای معاونین این استان با اشاره به فعالیت سه سازمان بیمه گر رسمی چون بیمه نیروهای مسلح، تامین اجتماعی و بیمه سلامت  افزود : بیمه سلامت آحاد مردم و سایر اقشار را که شامل مددجویان کمیته امداد و بهزیستی است را تحت پوشش قرار می دهد .

وی تصریح نمود : تاکنون ۱۶ هزار و ۵۰۰ دفترچه سایر اقشار جهت مددجویان بهزیستی صادر شده است و بیشترین حق بیمه پایه را بهزیستی به بخش توانبخشی اختصاص داده است .

این مقام مسئول افزود : کلیه افراد مجهول الهویه که در مراکز بهزیستی نگهداری می شود می توانند تا صدور شناسنامه و اوراق شناسایی  ۳ ماه از خدمات رایگان بیمارستانها و مراکز بهداشت و درمانی استفاده کنند و اگر بهزیستی نتواند در این مدت مدارک شناسائی مجهول الهویه را آماده سازی کند باید هزینه سه ماه اول را نیز پرداخت نماید .

مشتری  خاطرنشان کرد  : مددجویان زیر ۱۸ سالی که دارای بیماری قلبی یا ارتوپدی هستند از طریق واحد مددکاری مربوطه و با معرفی رسمی سازمان بهزیستی به موسسه خیریه زنجیره امید در تهران  به صورت رایگان درمان می شوند که از مبالغ پرداختی  ۵ درصد هزینه ها رابهزیستی پرداخت نموده و ۹۵ درصد هزینه های درمانی را نیز موسسه پرداخت می نماید .

یادآوری می‌شود، دوره کشوری بیمه جهت کارشناسان بیمه بهزیستی سراسر کشوربه مدت دوروز و به میزبانی بهزیستی استان زنجان در حال برگزاری است .

کد خبر 10434

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد