۲۴۸ کودک و نوجوان در مراکز بهزیستی استان

ساسان جهانبخش معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان گفت : در حال حاضر ۲۴۸ کودک و نوجوان در مراکز بهزیستی این استان به سر می برند که در بیشتر موارد بد سرپرست هستند .

ساسان جهانبخش معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی عنوان کرد : در حال حاضر ۲۴۸ کودک و نوجوان در مراکز بهزیستی این استان به سر می برند که در بیشتر موارد بد سرپرست هستند .

وی با بیان اینکه ۲۱ خانه کودک و نوجوان در استان تحت نظر بهزیستی فعالیت دارند، افزود: تنها یکی از این مراکز دولتی و مابقی خیریه ای هستند و ۲۴۸ کودک و نوجوان در این خانه ها نگهداری و علاوه بر این ۸۵۴کودک و نوجوان با حمایت های بهزیستی نزد بستگان نزدیک و صلاحیت دار خود نگهداری می شوند.

جهانبخش گفت : پدیده ای که در حال شیوع می باشد افزایش نسبت کودکان بد سرپرست به کودکان بی سرپرست است که نگران کننده بوده و این افزایش نشانگر گسترش آسیب ها در خانواده ، ناسازگاری و طلاق ، ازدواج مجدد، انحرافات اخلاقی ، تنش های شدید والدین در محیط خانواده می باشد که دستگاه قضایی را مجاب به حکم عدم صلاحیت والدین برای نگهداری کودک می نماید.

وی در ادامه با بیان ضرورت حمایت از کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان جامعه ، آنها را در عین حال قشری آسیب پذیر خواند  و افزود : اکنون خانواده در ایران در مرحله ای دشوار از حیات خود به سر می برد و سردر گمی در حفظ سنت ها و در عین حال ، کشش به نوگرایی به نوعی بحران در خانواده ودر رابطه بین نظام خانواده و نظام عمومی جامعه تبدیل شده است که یکی از تبعات آن ، افزایش نگران کننده  طلاق است.

کد خبر 10429

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد