جلسه بررسی چالشها و موانع پیش روی مراکز غیردولتی با حضور مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور معلولین برگزار شد

در این جلسه که نمایندگان جامعه معلولین ،تشکل های مردم نهاد ،جامعه ناشنوایان ، مرکز کهریزک ،مرکز رعد ، مرکز مادر مهرگستر البرز ، انجمن اتیسم یاران ، مرکز فردوس و جمعی از مسیولین دیگر ngo ها شرکت داشتند در خصوص مباحث آموزش ، فرهنگ سازی ، اشتغال زایی ،مهارت های شغلی ، مناسب سازی و سایر مباحث حوزه معلولین بحث و راهکارهای پیشنهادی بررسی و تصویب گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز : در روز دوشنبه مورخ ۲۵ آبان ماه جلسه بررسی چالشها و موانع پیش روی مراکز غیردولتی با هدف افزایش راندمان خدمت به معلولین استان البرز با حضور دکتر محمود نژاد مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور و دکتر اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان ، شیوا اکبری معاون توانبخشی بهزیستی استان و ngo های فعال در بحث معلولین در محل دفتر مدیرکل بهزیستی برگزار شد.

دکتر اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان در ابتدای جلسه ضمن تشکر از حضور دکتر محمود نژاد مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور معلولین و هیات همراه گفت : از زمان حضور دکتر قبادی دانا رئیس محترم سازمان بهزیستی کشور تصمیمات متفکرانه و اندیشمندانه ی بسیاری از جمله برگزاری همین نشست های تخصصی جهت افزایش سطح خدمات به افراد دارای معلولیت اجرا شده و امیدواریم این جلسات بصورت مستمر پیگیری و برگزار گردد.

دکتر حیدری در خصوص مناسب سازی اماکن و معابر گفت : حدود ۵۰ هزار معلول در استان البرز با معلولیت های مختلف شناسایی شده ، علاوه بر این جانبازان عزیز ،سالمندان ‌و زنان باردار و کودکان جامعه هدف مناسب سازی هستند بنابراین جمع کثیری از جامعه نیازمند مناسب سازی هستند و این تنها مختص معلولین نیست. بنابراین شهر و اماکن عمومی را باید برای حضور این عزیزان در جامعه مناسب سازی و آماده کنیم چرا که عدم حضور این افراد در جامعه و خانه نشین شدن اینان پیامدهای بسیار خطرناکی را بدنبال خواهد داشت و سلامت و بهداشت روانی خانواده را هم تهدید خواهد کرد.

این مقام مسئول گفت : قانون مصوب مجلس شورای اسلامی تأکید میکند همه اماکن عمومی ، بناها و ساختمان ها باید مناسب سازی و امکان بهره برداری برای همگان باشد و برای آن ضمانت اجرایی هم تعیین شده است و حتی عزل مدیران و انفصال از خدمت و بسیاری از مسائل در این ضمانت اجرایی دیده شده است.

مدیرکل بهزیستی استان در خصوص حمایتهای ویژه از معلولین استان البرز گفت : با توجه به اینکه در قانون آمده است فرد معلولی که از سازمان بهزیستی وام خوداشتغالی دریافت میکند و مراحل توانمندسازی را طی مینماید باید از چرخه حمایت سازمان خارج شود اما ما در استان البرز با توجه به درک شرایط معلولین ، این افراد را از چرخه حمایتی خود خارج نکرده ایم و به صورت مستمر و غیرمستمر همچنان از حمایت های ما برخوردار خواهند بود.

وی گفت : امیدوارم سازمان بهزیستی کشور استان البرز را با توجه به همجواری با استان تهران و سرریزآسیب های آن استان و همچنین با توجه به مهاجر پذیربودن استان البرز که عمده مهاجرین آن از طبقات فرودست جامعه میباشند را در برنامه های خودبه عنوان یک استان خاص و ویژه ببینند.  

در این جلسه دکتر محمود نژاد نیز ضمن تشکر از میزبانی بهزیستی استان البرز گفت : هدف از این نشست شنیدن چالشهای ngo ها و مرتفع کردن مشکلات معلولین میباشد.

وی درخصوص مناسب سازی اماکن و معابر عمومی گفت اولویت این امر باید با ادارات بهزیستی در کل کشور که متولی معلولین میباشند باشد.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور بابیان اینکه از این پس کارفرمایان حق بیمه را از طریق سازمان تامین اجتماعی انجام میدهند گفت : تاکنون پرداخت حق بیمه از طریق سازمان بهزیستی انجام میپذیرفت اما از این پس از طریق تامین اجتماعی پرداخت میشود و به هر تعداد نیروی معلول پذیرش کنند حق بیمه دریافت میکنند.

وی گفت بیش از ۲۰ درصد معلولین کشور درامد بالای ۲۰ میلیون تومان دارند و بهزیستی کشور در صدد است این افراد را شناسایی و از چرخه حمایتی خارج نماید تا اعتباراتی که صرف این افراد میشد به معلولین نیازمند اختصاص یابد.

در این جلسه که نمایندگان جامعه معلولین ،تشکل های مردم نهاد ،جامعه ناشنوایان ، مرکز کهریزک ،مرکز رعد ، مرکز مادر مهرگستر البرز ، انجمن اتیسم یاران ، مرکز فردوس و جمعی از مسیولین دیگر ngo ها شرکت داشتند در خصوص مباحث آموزش ، فرهنگ سازی ، اشتغال زایی ،مهارت های شغلی ، مناسب سازی و سایر مباحث حوزه معلولین بحث و راهکارهای پیشنهادی بررسی و تصویب گردید.

کد خبر 10411

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد