در رسانه/ متکدیان مددجو توسط سازمان بهزیستی ساماندهی می‌شوند

خبرگزاری فارس/ مدیرکل اداره بهزیستی استان ایلام گفت: برای کنترل آسیب‌های اجتماعی، متکدیان مددجو توسط سازمان بهزیستی ساماندهی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، تکدی‌گری موضوعی مهم و اجتماعی که این روزها در حال ظهور است این پدیده مخاطرات زیادی دارد اما باید دید چه شرایط و عواملی موجب ظهور چنین پدیده‌ای می شود، بسیاری از تکدی‌گری‌ها براساس عوامل روانی، اقتصادی و فرهنگی به‌وجود می‌آید و محصول ساختار اجتماعی و نارسایی‌های ناشی از آن است.

تا ماه‌های گذشته چیزی به اسم تکدی‌گری در ایلام نبوده یا تعداد اندکی بودند اما متاسفانه طی چند ماه اخیر این موضوع به‌شدت افزایش یافته و تعداد زیادی سودجو که اهل استان ایلام نیستند در شهر ایلام فعالیت می‌کنند این موضوع مهم که به درخواست شهروندان در سامانه فارس من با عنوان «عدم رسیدگی به موضوع تکدی‌گری» مطرح شده است خبرنگار فارس را بر آن داشت تا موضوع را از مسوول مربوطه پیگیری کند.

بهزیستی تنها متولی متدکیان نیست

زهرا همتی مدیرکل اداره بهزیستی استان ایلام در این راستا و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: بهزیستی به تنهایی متولی ساماندهی متکدیان نبوده بلکه به‌عنوان عضو ستاد ساماندهی متکدیان در کنار سایر دستگاه‌ها برای کنترل این آسیب اجتماعی فعالیت دارد.

وی افزود: در صورتی‌که بین متکدیان از مددجویان این سازمان باشد این افراد به‌صورت ویژه توسط بهزیستی ساماندهی می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی ایلام تصریح کرد: بهزیستی مسوول شناسایی متکدیان نیست، چرا که مسوول شناسایی و جذب اینگونه افراد علاوه بر بهزیستی شهرداری‌ها و ۱۱ ارگان دیگر هستند.

وی بیان کرد: این سازمان در حد توان خود مواردی که مشمول حمایت‌های بهزیستی می‌شود را می‌پذیرد و تمام توان خود را برای رفع این آسیب و معضل اجتماعی به‌کار خواهد گرفت.

کد خبر 10404

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد