اشتغال ۳۴۰ نفر از مددجویان بهزیستی

زنجان | مدیرکل بهزیستی استان زنجان از اشتغال 340 نفر در 7 ماهه سالجاری خبرداد و گفت : 155 نفر از این تعداد مددجویان اشتغال یافته ساکن در روستا هستند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی  با بیان اینکه بیش از ۷۸ میلیارد ریال اعتبار در زمینه اشتغالزایی  به افراددارای معلولیت از طریق بانکهای عامل استان زنجان اختصاص یافته است، افزود : هر ساله از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه، تسهیلات قرض الحسنه به منظور اشتغالزایی جامعه هدف نهادهای حمایتی اعتباراتی از سوی بانک مرکزی ابلاغ می شود.

وی تصریح نمود: امسال میزان اعتبارات مصوب برای اشتغالزایی مددجویان بهزیستی استان زنجان ۱۶۸ میلیارد ریال بود که تا به امروز ۷۹ میلیارد ریال توسط ۱۲ بانک عامل تخصیص یافته است.

این مقام مسئول  افزود : تاکنون ۳۰۸ پرونده به بانکهای عامل معرفی شده که ۱۱۱ نفر  موفق به دریافت تسهیلات به مجموع ۲۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال شدند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه تنها ۲۹ درصد از اعتبارات ابلاغی سهم بهزیستی استان محقق شده گفت:  در راستای ایجاد فرصت­ های شغلی برای افراددارای معلولیت و ارایه تسهیلات اعتباری به واحدهای تولیدی، خدماتی، عمرانی، صنفی در ازای اشتغال آنها نیاز به صندوق حمایت از مددجویان است که سازمان بهزیستی کشور پیگیر آن بوده  و به محض ایجاد صندوق «حمایت از فرصتهای شغلی مددجویان» مشکلات بانکی و ضمانتی مددجویان برطرف میشود.

وی در ادامه با اشاره به حمایتهای بهزیستی در امر اشتغال مددجویان عنوان کرد: مددجویان غیر از دریافت تسهیلات بانکی با کارمزد ۴ درصد، کمکهای بلاعوض بهزیستی در طرح CBR(توانبخشی مبتی بر جامعه) در راستای اشتغالزایی از دیگر حمایتهای این سازمان است که در ۷ ماهه گذشته ۲۲۹ نفر از مددجویان از آن بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی اقدامات زیادی در راستای تثبیت اشتغال و ترغیب کارفرمایان انجام می دهد، افزود: کارفرمایانی که مددجویان بهزیستی استان را استخدام می کنند به مدت ۵ سال از پرداخت سهم بیمه کارفرما معاف هستند و بهزیستی این حق بیمه را پرداخت می کند.

وی با اشاره به اینکه کارفرمایان زیادی از این طرح استقبال کرده اند، خاطر نشان کرد: علاوه بر معافیت کارفرما از پرداخت سهم بیمه مددجو، کارفرمایانی که  مددجویان بهزیستی استان رادرکارگاههای تولیدی وصنفی بکارگیرند وطبق قانون کارحقوق پرداخت نمایند بهزیستی با توجه به میزان و شدت معلولیت مددجو، ۱۰ تا ۵۰ درصد از دستمزد مددجو رابه کارفرمای مربوطه پرداخت می کند.

وی با اذعان به اینکه در راستای آموزش مهارت به مددجویان سازمان بهزیستی کشور تفاهم نامه ای با فنی و حرفه ای دارد که مهارتها را به صورت رایگان آموزش دهد، اظهار کرد: مددجویان چنانچه به حرفه و شغلی علاقه داشته باشند در صورتی که توانمندیهایشان توسط مددکاران و مشاوران مورد تایید قرار گیرد آموزشهای رایگان درسازمان آموزش فنی - حرفه ای استان و یا در آموزشگاههای خصوصی ارایه میشود که بهزیستی استان هزینه آموزشها را پرداخت می کند.

کد خبر 10394

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد