درمان اعتیاد باید راحت و در دسترس عموم باشد/ ۸۵ درصد مراکز اقامتی بهبودیافتگان در کشور استانداردسازی شده است

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور افتتاح ساختمان کمپ ترک اعتیاد شهرستان خانمیرزا، گفت: ۸۵ درصد مراکز اقامتی بهبود یافتگان (کمپ ترک اعتیاد) بر اساس پروتکل سازمان بهزیستی استانداردسازی شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از چهارمحال و بختیاری، «فرید براتی‌سده» مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور در سفر به شهرستان تازه تاسیس خانمیرزا و افتتاح ساختمان کمپ ترک اعتیاد این شهرستان، افزود: هم‌اکنون یکهزار و ۱۸۲ کمپ ترک اعتیاد در کشور فعال است که بر اساس پروتکل این سازمان باید این مراکز به پزشک، مسئول فنی و و روانشناس و مددکار مجهز شوند.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور بر افزایش نظارت بر فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد در کشور تاکید کرد و گفت: سال گذشته بیش از ۷ هزار بازدید از این مراکز انجام شده که به طور میانگین از هر مرکز حدود ۷ بازدید انجام شده است.

وی بر استانداردسازی مابقی مراکز اقامتی این سازمان تاکید کرد و گفت: به منظور نگهداری معتادان متجاهر و بی‌خانمان در سطح کشور نیز ۲۲ مرکز ماده ۱۶ فعال است.

براتی‌سده، اظهار کرد: به منظور خدمات‌رسانی به این معتادان ۶۲۰ مرکز از کمپ‌های اقامتی سطح کشور نیز از این معتادان پذیرش دارند.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور کمبود اعتبار در حوزه درمان را یکی از مهمترین مشکلات سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد و گفت: درمان اعتیاد باید راحت و در دسترس عموم باشد و به طور کلی عدالت در حوزه درمان باید رعایت شود.

وی بر حمایت بیشتر از افراد معتاد کم درآمد در حوزه درمان به عنوان یکی از سیاست‌های این سازمان اشاره کرد و گفت: امسال در حوزه درمان ماده ۱۶ بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده و در حوزه ماده ۱۵ که درمان، کاهش آسیب و بازدارندگی ۳۴۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده که از این میزان ۱۲۰ میلیارد ریال اختصاص داده شده است.

کد خبر 10385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد