کبودراهنگ | اعطای تسهیلات  اشتغال به زنان سرپرست خانوار

زمینه کسب و کار زنان سرپرست خانوار با اعطای تسهیلات اشتغال و... فراهم می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان کبودراهنگ، رئیس بهزیستی شهرستان کبودراهنگ درباره برنامه‌های دفتر توانمند سازی خانواده و زنان گفت: این دفتر علاوه بر پرداخت وام خوداشتغالی و همچنین سرمایه کار بلاعوض، اقدام به تشکیل گروه‌های همیار کرده که با حداقل 7 و حداکثر 12عضو و سرمایه اولیه که وابسته به مهارت زنان می باشد، زمینه کسب و کار را فراهم می‌نماید.
رضا جعفری نیکو افزود: علاوه بر پرداخت این تسهیلات، پرداخت مستمری ماهیانه به 309 زن سرپرست خانوار که بر اساس بعد خانوار متغیر می باشد ، بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری و کمک به تغذیه فرزندان چند قلو از جمله برنامه‌های این دفتر است.
او خاطرنشان کرد: هدف این دفتر، توانمند سازی و ارتقاء کیفیت مادی و معنوی زندگی خانوارهای زن سرپرست است که در این راستا خدمات حمایتی، فرهنگی، آموزشی و روانشناختی ارائه می‌شود.
رئیس بهزیستی شهرستان اضافه کرد: تامین هزینه‌های ضروری زندگی، تامین مسکن مناسب، تحصیل فرزندان و همچنین بهره مندی از خدمات بیمه‌ای از دیگر برنامه‌های دفتر توانمند سازی خانواده و زنان است.
به گفته جعفری نیکو، زنان در این دفتر پس از استعدادسنجی، دوره‌های آموزشی را می‌گذرانند که این آموزش‌ها شامل مهارت‌های زندگی، فنی و حرفه‌ای و آماده سازی شغلی است.

کد خبر 10381

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد