سقف شیشه ای محدودیت ها برای معلولین، نشکسته که هیچ حتی ترک هم برنداشته است

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: هنوز سقف شیشه ای محدودیت ها برای افراد دارای معلولیت نه تنها نشکسته بلکه ترک هم برنداشته است و دفاع از حقوق افراد دارای معلولیت تنها در پشت تریبون ها اتفاق می افتد و گرنه همان سقف نامرئی امکان پرواز در فضای جامعه را به این عزیزان نمی دهد.

 دکترمسعود فیروزی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی اظهارداشت: با استناد به ماده دوم از فصل دوم قانون حمایت ازحقوق افراد دارای معلولیت مصوب سال 1396، سازمان های دولتی و نهادهای عمومی موظف هستند به نحوی عمل نمایند که امکان استفاده از وسایل خدماتی برای افراد دارای معلولیت همچون سایر افراد فراهم شود.

وی افزود:بند نهم از اصل سوم قانون اساسی بر رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه، در تمام زمینه های مادی و معنوی تصریح دارد.

معاون توانبخشی اداره بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد: متاسفانه در کمال ناباوری در خبرها آمده است بانک مرکزی قانونی وضع کرده که صدور دسته چک برای افراد نابینا و صدور عابر بانک برای افراد دارای معلولیت ممنوع است.

فیروزی عنوان کرد: بنظر می‌رسد هنوز سقف شیشه ای محدودیت ها برای افراد دارای معلولیت نه تنها نشکسته بلکه ترک هم برنداشته است و دفاع از حقوق افراد دارای معلولیت تنها در پشت تریبون ها اتفاق می افتد و گرنه همان سقف نامرئی امکان پرواز در فضای جامعه را به این عزیزان نمی دهد.

وی گفت: هر انسان غیر مهجوری حق دارد ضمن آگاهی ‌ازمزایا و معایب خدمات اجتماعی به خصوص خدمات مبتنی بر تکنولوژی، تصمیم بگیرد که از یک موقعیت و امکان اجتماعی استفاده کند یا آن را نادیده بگیرد.

معاون توانبخشی اداره بهزیستی خراسان رضوی با بیان این مطلب که امروزافراد دارای معلولیت، نه دوران تجمیع اجتماعی که دوران تلفیق اجتماعی را پشت سر میگذارند بیان کرد: تفاوت معلولین با سایر افراد جامعه باید به همان سادگی پذیرفته شود، که تفاوت رنگ ،جنسیت یا قومیت انسان ها پذیرفته می شود.

فیروزی خاطرنشان کرد:بنابراین برای رفع مشکلات این تلفیق انسانی باید مساله های حضور معلولین را حل کرد نه اینکه صورت مساله پاک شود بعبارتی عامیانه برای جلوگیری از خطراتی که افراد دارای معلولیت را در بهره مندی از خدمات اجتماعی تهدید می‌کند باید سگ را بست نه سنگ را.

کد خبر 10379

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد