برگزاری همایش روز ملی پارالمپیک

همایش روز ملی پارالمپیک چهارشنبه بیست و دوم آبان ماه با حضور مدیرکل بهزیستی گیلان دکتر حسین نحوی نژاد ، رئیس هیئت ورزش های جانبازان و معلولین دکتر فدایی ، مدیرکل امور آسیب های اجتماعی بهزیستی کشور دکتر جعفری ، رئیس آموزش پرورش استثنائی دکتر کریمی ، مشاور مدیرکل و رئیس آموزش پرورش استعداد های درخشان خانم قاسم پور ، معاونین و کارشناسان اداره کل بهزیستی و جمع کثیری از ورزشکاران و افراد دارای معلولیت و خانواده های آن ها ، مراکز و موسسات تحت حمایت بهزیستی در سالن تختی ورزشگاه شهید عضدی برگزار شد.

دکتر حسین نحوی نژاد مدیر کل بهزیستی گیلان در همایش روز ملی پارالمپیک در ورزشگاه شهید عضدی رشت ضمن تبریک هفته وحدت و فرارسیدن ایام ولادت رسول مهربانی و تبریک هفته ملی پارالمپیک بیان داشت :

سخنان خود را خطاب به ۴ گروه  عنوان می نمایم

۱ _ خودبچه های ما که مشکلات جسمی حرکتی ، بینایی ، ذهنی ، شنوایی و ... دارند بدانند کسی از ما از این مسائل بری نیست و امکان دارد هرکدام از ما در مقطعی از زندگی دچار مشکل شویم اما این به معنای پایان زندگی نیست و مثال های زنده و واضح آن همین قهرمانان ورزشی دارای معلولیت ما هستند که هم اکنون در جمع ما حاضرند . این عزیزان باید بدانند غیر از انتظاراتی که از ادارات ، خانواده ها و نظام دارند دردرجه اول اگر ورزش روبیاوریم بزرگترین لطف را به خود کرده ایم . درست است که امکانات مهم است اما همه چیز نیست .

۲_ خانواده ها که باید اولین دغدغه شما این باشد که وقتی فردی دارای معلولیت در خانه دارید نباید به عنصری زائد تبدیل گردد بلکه باید موازین سلامتی در موردش رعایت شود و تبدیل به فرد توانمندی بشود که جامعه به او افتخارکند و ورزش به خصوص ورزش همگانی را جدی بگیریم تا روحیه نشاط در آنها ایجاد شود .

۳_ مسئولین که وظیفه مند هستند در مورد همه افراد جامعه با کمترین سرمایه گذاری ، بیشترین بهره برداری را در مورد سلامت روحی و جسمی رقم بزنیم و بدانیم که کم کاری ما قابل بخشش نیست .

۴_ مربیان و کارشناسان باید بدانند اگر در جایی مسئولین کوتاهی کردند شما که باور دارید ورزش فرمولی برای شور و نشاط اجتماعی است پس کوتاهی نکنید .

گفتنی است در این همایش عزیزان دارای معلولیت با اجرای برنامه های ورزشی ( بوچیا ، فریزبی ، دارت ، تیراندازی لیزری )نشان دادن، معلولیت محدودیت نیست .

کد خبر 10330

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد