تخصیص ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال برای مناسب‌سازی فضای معلولان قزوین

۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال امسال برای مناسب‌سازی فضای معلولان و سالمندان قزوینی اختصاص یافته که ۲ میلیارد ریال آن در قالب تفاهم‌نامه به بخش خصوصی شامل مجتمع‌ها و مراکز تخصیص داده شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی، مدیرکل بهزیستی استان قزوین افزود: ۴۵۰ میلیون ریال از مابقی اعتبارات نیز در آینده نزدیک و طی تفاهم‌نامه‌ای با بسیج سازندگی جهت مناسب‌سازی تخصیص داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۲۸ مورد مناسب‌سازی منزل و پنج دستگاه خودرو برای معلولان و سالمندان قزوینی مناسب‌سازی صورت گرفته، افزود:  برای مناسب‌سازی منزل تا سقف ۴۴ میلیون ریال و خودرو تا ۲۲ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

این مسئول بهزیستی یادآور شد: همه ساله با توجه به واگذاری وظایف بهزیستی به مراکز غیردولتی در قالب تفاهم‌نامه بین این اداره کل با آن مراکز منعقد می‌شود تا آنان به عنوان مجری طرح و براساس اولویتی که از سوی بهزیستی و مددکار تعیین می‌شود، به درخواست‌های مناسب‌سازی پاسخ دهند.

به گفته وارثی، مناسب‌سازی‌ها شامل محیط فیزیکی، الزامات قانونی، ابزارهای کاری و شغلی توانخواه و همچنین آموزش بوده تا جایی که شامل تمام ابعاد زندگی توانخواه نیز می‌شود.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: مددجویانی که به دلیل محدودیت‌های جسمی، حرکتی، حسی و ذهنی در زندگی عادی روزانه دچار اختلال باشند در صورت درخواست مناسب‌سازی، پس از بازدید مددکار و تایید او درخواست توانخواه مورد تایید قرار می‌گیرد.

بهزیستی استان قزوین ۲۴ هزار مددجو را تحت پوشش خدمات خود دارد

کد خبر 10319

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد