برگزاری همایش سیاستهای فعال بازار کار

همه ی افراد و آحاد جامعه در قبال یکدیگر مسئولیت اجتماعی دارند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سمنان همایش سیاستهای  فعال بازار کار با همت اداره کل بهزیستی استان سمنان برگزار شد.

مدیرکل دفتر سیاستگزاری و توسعه اشتغال وزارت رفاه، مدیرکل بهزیستی استان سمنان و روئسای بهزیستی شهرستانهای سمنان، گرمسار، مهدیشهر، آرادان و سرخه، مدیران کل زیر مجموعه وزارت رفاه در استان، کارآفرینان برتر در حوزه اشتغال معلولین و کارآفرینان استان در این همایش حضور داشتند.

علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان در ابتدا بیان داشت: سازمان بهزیستی  در بخشهای متعدد مانند تامین گروه مالی خرد، گروههای همیار، گروه های تعاونی در حوزه اجتماعی با برخورداری از تسهیلات بانکی به مددجویان در حوزه اشتغال خدمات ارائه می دهد.

ایزدپور گفت:اداره کل بهزیستی استان سمنان در سال ۹۷ توانسته است بالغ بر ۳۵۰ نفر از جمعیت هدف را در بحث اشتغال توانمند سازد.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان در تاکید بر توانمندی های خاص معلولین تصریح داشت:  کار فرمایان با آگاهی از برخی شرایط و توانمندیهای جامعه هدف علی الخصوص معلولین متوجه می شوند که حضور و کارکرد برخی از افراد  جامعه هدف بهزیستی دربرخی شرایط کاری به نسبت  افراد سالم  مثمر ثمراست.

وی افزود:کسب مقام های کشوری قهرمانی جامعه هدف و مقایسه ورزشهای المپیک و پار المپیک هم نشان از توانمندیهای خاص معلولین دارد.

ایزدپور ادامه داد: سازمان بهزیستی در راستای شکوفایی و تحقق روز افزون اشتغال مددجویان برای کار فرمایان از رویکردهای انگیزشی به ترتیب معافیت کارفرمایان از پرداخت حق بیمه مددجویان شاغل به مدت ۵ سال، جبران کارآیی مددجویان و پرداخت  ما به التفاوت از ده درصد تا ۵۰ درصد استفاده می کند.

مدیر کل اظهار داشت:سازمان بهزیستی بعنوان یک نهاد تخصصی به تمام نیازهای اجتماعی روانی افراد علی الخصوص مددجویان شاغل و... توجه دارد و نگاه سازمان به نیروی کار بعنوان یک انسان در همه ی ابعاد است.

ایزدپور گفت: با توجه به شرایط کنونی جامعه و بروز آسیبهای اجتماعی مانند اعتیاد سازمان بهزیستی خدمات تخصصی خود را در حوزه کنترل و درمان اعتیاد به جامعه هدف گسترش داده است و در خصوص ارائه خدمات رایگان حمایتی این اداره کل در راستای اهداف سازمان بهزیستی آمادگی ارائه خدمات را دارد.

وی همچنین تاکید کرد: همه ی افراد و آحاد جامعه در قبال یکدیگر مسئولیت اجتماعی دارند و آن هم مشارکت و حضور فعال مددجویان در جامعه و فضای اشتغال در کنار دیگر اعضای جامعه  در جهت ارتقاءعزت نفس و کرامت انسانی این عزیزان است.

کد خبر 10318

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد