نپذیرفتن کودکان در طرح غربالگری چشم توسط خانه‌های بهداشت تخلف است

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: همه پایگاه‌ها اعم از مهدهای کودک، مراکز بهزیستی و خانه‌های بهداشت ملزم به پذیرش کودکان ۳ تا ۶ سال در اجرای طرح غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم هستند و عدم پذیرش آنها تخلف است.

مجید رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اجرای طرح غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال در بیش از ۴۰هزار پایگاه از اول آبان اظهار کرد: این پایگاه‌ها تا پایان آذر آمادگی پذیرش کودکان ۳ تا ۶ سال را برای اجرای طرح دارند.

وی تصریح کرد: مراکز بهزیستی در شهرها و شهرستان‌ها، مهدهای کودک و مهدهای روستایی و ادارات بهزیستی در شهرستان‌ها و خانه‌های بهداشت از جمله مراکزی هستند که خانواده‌ها می‌توانند برای اجرای طرح غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم به آنها مراجعه کنند.

رضازاده با بیان اینکه آدرس مراکز اشاره شده بر روی سایت سازمان بهزیستی کشور ثبت شده است، افزود: خانواده‌ها می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند و در صورتی که مراکز از پذیرش کودکان آنها ممانعت کنند تخلف است و خانواده‌ها می‌توانند این موارد را به اطلاع بازرسان بهزیستی در شهرستان‌ها برسانند.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور همچنین درخصوص همکاری خانه‌های بهداشت در سطح کشور در راستاری اجرای طرح غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم گفت: بر اساس تفاهمنامه‌ای که ۳ماه پیش با وزارت بهداشت به امضا رسید قرار بر این شد که خانه‌های بهداشت نیز در اجرای طرح همکاری داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه مراکز اعم از خانه‌های بهداشت موظف به پذیرش کودکان ۳ تا ۶ سال در اجرای طرح غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم هستند و در صورت هرگونه تخلف از سوی این مراکز با آنها برخورد خواهد شد.

کد خبر 10313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد