توصیه امام جمعه ساری به مدیران سازمان های حمایتی

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر توجه به انسان‌های مستمند جامعه، گفت: فرهنگ رحمت در جامعه ترویج شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، آیت الله محمدباقر محمدی لایینی عصر امروز در مراسم اختتامیه همایش دو روزه علمی کاربردی مدیران ارشد سازمان بهزیستی کشور در بابلسر اظهار داشت: خداوند در قرآن خود را به سبب رحمان، رحمت و رحیم ستوده و پیامبر ما نیز پیامبر مظهر رحمت است.

وی افزود: از انسان‌های بی‌درد و بی تفاوت و سنگ دل بسیار بدش می آید و از انسان‌های منصف و عادل و رحمت خوشش می آید.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: رحمت و عدل و انصاف در تمام عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کاربرد و کارکرد دارد و اگر با دیگران با رحمت برخورد شود نوبت به دستگاه قضا و عدالت نمی رسد و فضای جهان سرشار از رحمت می‌شود.

لایینی با بیان اینکه اگر رحمت در تمام لایه‌های فردی و اجتماعی وجود داشته باشد بسیاری از مشکلات ما رفع می شود، خاطرنشان کرد: در صورت گسترش رحمت نیاز به گسترش خانه‌های سالمندان و مراکز مراقبت نیست و اگر سرمایه‌گذاری ما روی افزایش رحمت باشد بسیاری از هزینه‌های زندگی بشر کاهش می یابد.

وی افزود: مسئولان نهادهای حمایتی اگر دارای وجدان و رحمت باشند حتی خوردن یک تکه نان برای آنها هیچ لذتی ندارد و این دردمندی و همدردی در نزد خداوند متعال دارای اجر و پاداش بسیار بزرگی است.

امام جمعه ساری گفت: اگر رحمت در جامعه فراگیر شود حتی برخورد مسئولان با ارباب رجوع تغییر می‌کند و آلام و مشکلات جامعه هدف نهادهای حمایتی کاهش می یابد.

لایینی با بیان اینکه مدیران نهادهای حمایتی نباید با استفاده از شرایط بد افراد بی بضاعت، فعالیت‌های اقتصادی خود را گسترش دهند، تاکید کرد: باید فرهنگ رحمت در جامعه ترویج شود و اگر این مهم تحقق یابد بسیاری از مشکلات کشور کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال خیانت به ضعفا را بدترین خیانت می داند، افزود: دوست داشتن افراد فقیر و بی بضاعت موجب خشنودی خداوند می‌شود و ظلم در حق دردمندان عواقب و پیامدهایی دارد که در همین دنیا دامنگیر انسان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه خدمتگذاری به اقشار دردمند و مستضعف سازمان بهزیسی نعمتی است که از سوی خداوند به مدیران این سازمان عطا شده است، گفت: توجه به جامعه هدف سازمان بهزیستی و خشنودی آنها موجب خشنودی خداوند می‌شود.

انتهای پیام/ 686/ش

کد خبر 10306

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد