تعارض منافع مهمترین مانع سرعت عمل بیشتر در ظرفیت‌سازی و توزیع درست مراکز توانبخشی روزانه است

رئیس سازمان بهزیستی کشور در همایش علمی_کاربردی مدیران ارشد در بابلسر با بیان اینکه یکی از محورهای برنامه‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع شفافیت است، اذعان کرد: سعی کردیم در این زمینه حرکت مطلوب و موثری داشته باشیم، چنانکه در حوزه فناوری و تحول اداری برنامه‌ریزی در این خصوص صورت گرفت و منتج به رونمایی سامانه شفافیت شد که تمامی قراردادها، تفاهمنامه و موافقتنامه‌های و همچنین اطلاعات تمامی املاک سازمان بارگذاری و در دید عموم قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، دکتر «وحید قبادی‌دانا» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در همایش علمی_کاربردی مدیران ارشد که در بابلسر در حال برگزاری است، کارگروهی و جمعی را امری مهم در راستای حرکت رو به جلو سازمان عنوان کرد و گفت: در شورای معاونین شاهد حضور فعال تخصصی عزیزان هستیم که حاصل زحمات مدیران در ستاد هست و این تصمیمات در عرصه صف در حوزه استانی و شهرستانی ساری و جاری می‌شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور بر ضرورت شکل‌گیری یک ارتباط سیستمی و ارگانیک و بین‌الاذهانی اشاره کرد و افزود: برنامه‌های جاری تاکنون ادامه پیدا کرده است و فعالیتی را متوقف یا تعطیل نکرده‌ایم اما بازنگری در تمام فرآیندهای موجود در سازمان صورت گرفته است و نظرات مدیران دولتی و حتی جامعه هدف در قالب ‌های تشکل‌یافته همچون NGOها را در این راستا اخذ کردیم. ضریب نفوذ برنامه‌ها می‌تواند در موفقیت ما موثر باشد. 

وی با بیان اینکه با تکیه بر تمام امکانات موجود در داخل و خارج سازمان حرکت به سمت جلو را رقم زده‌ایم، تصریح کرد: ۲۲ پرسنل خدوم سازمان بهزیستی کشور افراد مجرب، کارآمد، سالم، صادق حضور دارند و تکیه ما بر نیروهای درونی سازمان بهزیستی کشور است و از تجارب این عزیزان سعی کردیم استفاده کنیم و ترکیب شورای معاونین سازمان و مدیران استانی گواه بر این ادعاست. براین اساس انتظار می‌رود توقفی در اجرای فعالیت‌ها و شناخت مجدد سازمان نداشته باشیم اما گاهی احساس شد که اصلح خارج از سازمان وجود دارد و از آنها دعوت کردیم و حضور آنها نیز تا این لحظه مبارک بوده است و با قدرت و قوت مشغول به فعالیت و تلاش هستند.

قبادی‌دانا با بیان اینکه یکی از محورهای برنامه‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع شفافیت است، اذعان کرد: سعی کردیم در این زمینه حرکت مطلوب و موثری داشته باشیم، چنانکه در حوزه فناوری و تحول اداری برنامه‌ریزی در این خصوص صورت گرفت و منتج به رونمایی سامانه شفافیت شد که تمامی قراردادها، تفاهمنامه و موافقتنامه‌های و همچنین اطلاعات تمامی املاک سازمان بارگذاری و در دید عموم قرار گرفت.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مددجویان تمامی خدماتی را که از سال ۹۱ تاکنون دریافت کردند را به روز می‌توانند در این سامانه با حفظ محرمانگی اطلاعات مشاهده کنند، ادامه داد: یکی از برنامه‌های دیگر دکتر شریعتمداری بحث مبارزه با فساد بوده است که خود شفافیت می‌تواند در این زمینه موثر باشد و فعالیت‌های سیستمیک و سازوکارهای الکترونیک و حتی استقرار دولت الکترونیک می‌تواند در این راستا موثر باشد.

وی الکترونیکی کردن پرداخت‌های یارانه‌ای را از دیگر اقدامات تحقق دولت الکترونیک برشمرد و گفت: تا چندی پیش اطلاعاتی از اینکه چه افرادی با چه کد ملی در مراکز شبانه‌روزی سراسر کشور اعم از سالمندان، بیماران روانی مزمن، معلولین ذهنی، معلولین جسمی_حرکتی نگهداری می‌شوند، وجود نداشت اما این امر ظرف یکماه محقق و آماری ۴۷ هزار نفری از این افراد احصاء شد. این در حالی که برای ۳۹ هزار نفر از این افرد یارانه درنظر گرفته شده بود لذا با ارسال اطلاعات جدید و در پی درخواست یارانه مابقی تامین خواهد شد. 

قبادی‌دانا، تعارض منافع را مهمترین مانع سرعت عمل بیشتر در ظرفیت‌سازی و توزیع درست مراکز توانبخشی روزانه عنوان کرد و گفت: خوشبختانه لایحه تعارض منافع روز گذشته در هیئت وزیران مصوب شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ساماندهی و ثبت آمار فرزندان بهزیستی در سامانه، با بیان اینکه شهریه دانشگاهی جامعه هدف بهزیستی برای حفظ کرامت آنها بصورت الکترونیک به حساب دانشگاه پرداخت خواهد شد، افزود: دانشجویان تحت پوشش محصل در دانشگاه‌های دولتی نیز کمک هزینه تحصیلی دریافت خواهد کرد که این اقدام علاوه بر اینکه مشوق خوبی برای تلاش بیشتر آنها و پذیرش در دانشگاه‌های معتبر دولتی خواهد بود، به لحاظ مالی نیز در مسیر توانمندی آنها موثر خواهد بود. همچنین فرزندان سرپرست خانوار دارای معلولیت نیز مشمول این طرح قرار می‌گیرند.

سامانه فرزندخواندگی بزودی راه اندازی می شود

قبادی دانا از راه‌اندازی سامانه فرزندخواندگی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: همچنین صدور مجوز برای موارد سیزده‌گانه ماده ۲۶ نیز در قالب دولت الکترونیک صورت خواهد گرفت.

وی صدور مجوز برای راه‌اندازی مراکز بهزیستی +زندگی را نیز تحت ماده ۲۶ عنوان و اذعان کرد : این مراکز بعنوان حلقه واسطه بین جامعه هدف بصورت عام و بهزیستی بصورت خاص برای تمامی فعالیت‌های دولتی است که دسترسی فعالانه سازمان به جامعه هدف و مشارکت و حضور مردم در قالب مددجویان و شرکای اجتماعی را تحقق می‌بخشد.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر حذف واسطه‌ها و ارتباط مناسب سازمان بصورت منطقه‌ای و اجتماع‌محور با بخش‌های مختلف تحت پوشش در این مراکز، افزود: دریافت تمامی خدمات و ثبت تمامی درخواست‌ها در کمترین زمان و دورترین مکان ممکن در این مراکز تسهیل خواهد شد.

وی خواستار عبور درخواست‌های مدیران شهرستانی از مجرای قانونی شد و خاطرنشان کرد: ضروریست تا در جهت بهره‌گیری از خرد جمعی و فعالیت‌های مشترک برای رسیدن به نتیجه مطلوب، تمامی قوانین و اقدامات بصورت شفاف و روشن به مدیران میانی منتقل شود.

به گفته معاون وزیر رو رئیس سازمان بهزیستی کشور ۱۸۷ هزار فرد دارای معلولیت به دریافت‌کنندگان کمک هزینه معیشت(مستمری) با بعد خانوار اضافه شدند. 

رئیس سازمان بهزیستی کشور، تصریح کرد: ۷ هزار میلیارد تومان مصوبه تبصره ۱۴ قانون بودجه که به مددجویان دستگاه‌های حمایتی تعلق می‌گیرد، با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته به ۸۴۰۰ میلیارد افزایش پیدا کرد و خوشبختانه سهم مددجویان بهزیستی نیز از ۲۴ درصد به ۳۳ درصد رسید.

وی با اشاره به اقدامات بهزیستی در حوزه اشتغال و مسکن با بیان اینکه تعهد سالیانه واگذاری مسکن در شش ماه نخست سال جاری محقق شده است، در پایان یادآور شد: از ۱۰۸ هزار واحد مسکونی که تاکنون به جامعه هدف بهزیستی تحویل داده شده است و ۷۰ هزار واحد مسکونی در دوره دولت تدبیر و امید واگذار شده است و در اختیار مددجویان ما قرار گرفته است.

کد خبر 10271

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =