54  پایگاه سنجش بینایی در زنجان فعال است

زنجان | مدیر بهزیستی شهرستان زنجان از آغاز طرح سنجش بینایی ویژه کودکان 6-3سال در54پایگاه سنجش بینایی دائمی و غیر دائمی در سطح شهرزنجان خبر داد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان زنجان سید رزاق منافی افزود : این پایگاه ها شامل مهدهای کودک ، پیش دبستانی ها و مراکز بهداشت می باشند که در سال جاری این طرح در روستاها  به علت شرایط جوی از شهریور ماه آغاز و ودر210روستا اجرا گردید وتعداد 6 هزار کودک برای تشخیص تنبلی چشم معاینه گردیده و تعداد 342کودک برای معاینه های تشخیصی به اپتومتریست ارجاع گردیده اند .

وی در ادامه افزود : طرح پیشگیری از تنبلی چشم از اول آبان ماه در سطح شهرزنجان درحال اجرا است که والدین می توانند با در دست داشتن شناسنامه کودک به پایگاه های سنجش بینایی دائمی و غیر دائمی مراجعه نمایند . همچنین کلیه کودکان 3سال و بزرگتر که در سال های گذشته غربال گردیده اند باید مجددا مورد معاینه قرار گیرند .

مدیر بهزیستی شهرستان بیان کرد : درسال گذشته بیش از 20 هزار کودک در شهرستان زنجان معاینه گردیده و تعداد یک هزار و 39 کودک مشکوک شناسایی وبه مراکز تخصصی تر ارجاع گردیده اند وی بیان کرد که پیش بینی شده در سال جاری تا پایان طرح  نزدیک به 22 هزار کودک معاینه وغربال گردند .

کد خبر 10263

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد