برشی از اقدامات بهزیستی شهرستان راز و جرگلان

در 6 ماهه نخست امسال چهار میلیارد و 800 میلیون ریال به معیشت، درمان و ایاب و ذهاب مددجویان اختصاص یافته است

رئیس اداره بهزیستی راز و جرگلان گفت: در 6 ماهه نخست امسال چهار میلیارد و 800 میلیون ریال به معیشت، درمان و ایاب و ذهاب مددجویان اختصاص یافته است.

علی سجادی در گفت و گو با روابط عمومی بهزیستی خراسان شمالی اظهار داشت: در شهرستان راز و جرگلان حدود 850 نفر مستمری بگیر داریم و ماهانه 918 میلیون ریال به این افراد مستمری پرداخت می کنیم.

وی افزود: از ابتدای سال تا کنون نیز 13 تن برنج یارانه ای و 500 کیلو گرم گوشت یارانه ای بین شهروندان شهرستان توزیع شده است.

سجادی درباره خدمات غیر نقدی نیز عنوان کرد: در ابتدای سال 98 که سیل بحران‌زایی در استان به راه افتاد، بهزیستی راز و جرگلان خدمات ارزنده‌ای از جمله کارگاه های مشاوره ای و کمک های غیرنقدی به سیل زدگان ارائه کرد.

وی درباره اقدامات مشاوره ای و پیشگیرانه بهزیستی راز و جرگلان نیز عنوان کرد: در شهرستان راز و جرگلان دوره های آموزشی و پیشگیرانه از اعتیاد، طلاق، بروز اختلالات ژنتیکی و ... برگزار شده است. از آغاز سال تحصیلی نیز دو هزار و 500 کودک مورد غربالگری بینایی قرار گرفته اند.

سجادی افزود: در کنار این خدمات سامانه 123 شهرستان نیز فعال بوده و 176 مرتبه به شهروندان خدمت رسانی نموده است. 73 مورد از این خدمات به صورت سیار بوده، 73 مورد به صورت تلفنی و 30 مورد نیز با مراجعه حضوری از خدمات بهره مند شده اند.

سجادی اولویت سازمان را بهداشت روان مددجویان و  قشر آسیب پذیر جامعه برشمرد و گفت: تمرکز اصلی سازمان بر روی بخش توانبخشی، پیشگیری و اشتغال است.

وی درخصوص معلولان شهرستان نیز عنوان کرد: در راز و جرگلان 1740 معلول داریم که از خدمات بهزیستی استفاده می کنند و 60 درصد آنان نیز مسمتمری بگیر سازمان هستند.

رئیس سازمان بهزیستی راز و جرگلان با اشاره به امضای تفاهم نامه با سپاه جوادالائمه خاطرنشان کرد: طی این تفاهم نامه مقرر شده ۳۹ واحد منزل برای مددجویان،۴ واحد منزل مددجویی برای خانواده های ۲ دارای معلول ساخته شود.

سجادی افزود: همچنین اقدام برای ساخت ۹۳ واحد مسکونی برای معلولین در سطح شهرستان درسال جاری، اطعام ۳۸۰۰ نفراز افراد تحت پوشش و اطعام بیش از ۱۰۰۰ نفر از مددجویان درایام ماه مبارک رمضان از دیگر دستاوردهای این تفاهم نامه است.

وی عنوان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال نیز ۱۵ نفر از مددجویان با بودجه‌ای به مبلغ ۷۵۰ میلیون تومان صاحب شغل شدند.

سجادی درباره مشکلات این سازمان نیز گفت: افزایش تعداد مستمری بگیران و کمبود مراکز مشاوره‌ای و ترک اعتیاد و همچنین نبود مرکزی برای نگهداری معلولان از مشکلات اصلی اداره شهرستان راز و جرگلان است. همچنین در تامین خدمات جانبی ماننده سمعک، عصا، ویلچر و ... نیز با مشکل مواجه هستیم.

سجادی در پایان تصریح کرد: نظر به اینکه اکثر افراد دارای معلولیت نیازمند حمایت بیشتر هستند، افرادی که توان مالی دارند میتوانند به صورت حامی و یا به صورت نقدی یا غیر نقدی کمک‌هایشان را به افراد نیازمند ارائه دهند تا در زمینه‌های درمان و معیشت معلولان استفاده گردد.

کد خبر 10261

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد