مدیرکل بهزیستی استان کرمان در بازدید سرزده از شیرخوارگاه مادر کرمان از بازنگری در فرآیند فرزند خواندگی خبر داد

مدیرکل بهزیستی استان کرمان امروز صبح با حضور سرزده از شیرخوارگاه مادر کرمان از بخش های مختلف بازدید و با رئیس وکارکنان دیدار و گفت و گو کرد .

 به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان به نقل از شیرخوارگاه مادر  عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی در این بازدید تغییر رویکرد در فرزندخواندگی را ضروری دانست و عنوان کرد به زودی با استفاده از نظرات تخصصی ، فرآیند بازپیوند و سپردن  فرزندان به خانواده ها  بازنگری می شود .
ایشان با ضروری دانستن حضور و حمایت خیرین از شیرخوارگاه مادر کرمان که از مراکز دولتی هزینه بر است ؛  اظهار داشت : حمایت های خیرین قابل ستایش است اما ساختار سازی برای حضور خیرین و ارائه هرگونه خدمات لازم است .
هزینه های درمانی دیگر موضوع مورد مذاکره در شیرخوارگاه مادر کرمان بود که لیلا فکار رییس شیرخوارگاه در گزارشی اعلام کرد : با توجه به هزینه بر بودن درمان نوزدان شیرخوارگاه از مهر ماه 97 در همکاری دانشگاه علوم پزشکی تا مهرماه امسال تمام اسناد هزینه رایگان شده است .
صادق زاده تشکیل کارگروهی از سازمان های مرتبط با حضور استاندار کرمان را برنامه دیگری ذکر کرد و  افزود : هزینه های درمان هر نوزاد و کودک در شیرخوارگاه مادر بسیار گران است که البته باید راه حلی برای تامین این هزینه ها جستجو و اجرایی کرد .
مدیرکل بهزیستی استان کرمان در پاسخ به طرح موضوع نوزادان و کودکان بیمار و یا دارای معلولیت خفیف که خانواده های متقاضی حاضر به پذیرش آنان نیستند ؛ اظهار داشت : با توجه به اینکه این کودکان شرایط نگهداری در سایر مراکز را ندارند ؛ باید با مشارکت بخش های خیریه ای ، خانه بین راهی برای مراقبت این فرزندان راه اندازی شود.
نگرانی از وضعیت نیروهای خرید خدمت شیرخوارگاه مادر که برای تامین حقوق آنان مشکلاتی وجود دارد دیگر موضوعی بود که طرح شد و صادق زاده یاد آور شد پیگیری های متعددی انجام شده و امیدواریم که بتوانیم با تامین اعتبار ، خدمت نیروهای متخصص در شیرخوارگاه ادامه یابد
گفتنی است در شش ماهه اول امسال حدود 125 فرزند به عنوان فرزند خوانده به خانواده ها سپرده شده و در حال حاضر 57 نوزاد و کودک در شیرخوارگاه مادر کرمان مراقبت می شوند .

کد خبر 10244

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد