تعارض منافع| مدیرکل بهزیستی کرمانشاه: همکاران سازمان  اجازه نقض حقوق مددجویان  را ندارند

مدیر کل بهزیستی کرمانشاه با اشاره به بخشنامه"تعارض منافع"، اجرایی شدن این بخشنامه را ازنظر ایجاد اشتغال برای افراد جدید مثبت ارزیابی کرد و گفت:اگر  افراد هم پست دولتی داشته باشند و هم در بخش خصوصی مشغول باشند، امکان اشتغال برای افراد جدید و جوانان بیکار از دست می رود.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل؛ "فاطمه رضوان مدنی" مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه با تاکید بر این نکته که بخشنامه تعارض منافع، جنبه های مثبت و منفی زیادی دارد،افزود: موافق این بخشنامه هستم چراکه به طور قطع برای کسی که ناظر بر طرحی بوده و منافعی هم دارد، تضاد پیش می آید. حتی ممکن است اختلال در نظارت و یا عدم اجرای کامل قوانین و برنامه های مصوب صورت بگیرد و یا اینکه از کم و کاستی های موجود چشم پوشی کند.

رضوان مدنی با اشاره به اینکه بهزیستی یک نهاد دولتی است، گفت: باید از ابتدا دقت می شد که این تضاد ها پیش نیاید البته این موضوع خاص بهزیستی نیست  و بسیاری از ارگان ها و نهادهای دولتی با همچین مواردی روبه رو هستند. برای مثال پزشکانی که در بخش دولتی کار می کنند و بیماران را به مطب خودشان و یا بیمارستان های خصوصی ارجاع می دهند و معلم هایی که کلاس خصوصی و تدریس در منزل  برای دانش آموزان دایر می کنند.

وی افزود: حتی در داخل سازمان بهزیستی  نیز این مورد فقط به مرکز داران مربوط نمی شود، کار درمانگر ها و گفتار درمانگرها و فیزیوتراپ هایی که بسیاری از مددجویان را به کلینیک های شخصی خودشان ارجاع می دهند و هزینه های زیادی بر دوش آنها می گذارند و  .... بنابراین بهتر است که نگاهی کلان و کشوری به این موضوع داشته باشیم و همه با هم فکری به حال این موضوع بکنیم و راهکار اساسی برای آن بیندیشیم.

مدیر کل بهزیستی کرمانشاه همچنین  اجرایی شدن این بخشنامه را ازنظر ایجاد اشتغال برای افراد جدید مثبت ارزیابی کرد و افزود:اگر  افراد هم پست دولتی داشته باشند و هم در بخش خصوصی مشغول باشند، امکان اشتغال برای افراد جدید و جوانان بیکار از دست می رود.

رضوان مدنی همچنین  احتمال افزایش نارضایتی ها در این طرح را یاد آوری کرد و افزود: همکارانی که بخواهند مرکز را واگذار کنند به خاطر هزینه هایی که انجام داده اند متضرر می شوند و همین باعث نارضایتی آنها می شود. همچنین برای کارکنانی که مثلا همسر آنان مرکزی را در گذشته دایر کرده است نیز به همین صورت است که یا باید خودش بیکار شود و یا  همسرش مرکز را  واگذار کند.

وی افزود: پیشنهاد من برای اجرایی شدن بخشنامه  این است که مسئولیت ناظرین تغیر کند زیرا حتی اگر  افراد از مجموعه بهزیستی خارج شوند و تنها مدیریت مرکز را بر عهده داشته باشند، ناظرین همان  همکاران قدیمی او هستند که ممکن است  از سر رفاقت و یا ملاحظه از کاستی ها  چشم پوشی کنند.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه، توجه به فراوانی این موضوع و جایگاه افراد در اجرای این بخشنامه را اساسی و مهم ارزیابی کرد و تصریح کرد: اگر فراوانی موضوع  زیاد و جایگاه افراد حساس باشد قطعا  باید به شکل ویژه برخورد کرد اما اگر تعداد کم است، برخورد موردی صورت گیرد.

وی در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: نظارت ها باید خیلی دقیق باشد و در اجرایی شدن این بخشنامه تمام ابعاد آن سنجیده شود تا مشکلی پیش نیاید، زیرا همه ما وکیل مدافع مددجویان و مردمی هستیم که توان دفاع از خودشان را ندارند بنابراین حتی به همکار خودمان نیز نباید اجازه نقض حقوق مددجویان  را بدهیم.

کد خبر 10237

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =