بیش از ۴۰۰ خانه سیل‌زدگان تحت پوشش بهزیستی در لرستان بازسازی شد

مدیرکل بهزیستی استان لرستان گفت: سیل ابتدای سال به ۷۶۹ خانه افراد تحت پوشش بهزیستی آسیب زد که با تلاش‌های انجام شده تعداد ۴۰۴ باب منزل تعمیر و تحویل داده شد.

فاطمه زهرا توکلی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاهی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره وضعیت افراد سیل زده تحت پوشش بهزیستی استان لرستان اظهار کرد: بهزیستی بلافاصله پس از بحران سیل ابتدای سال خدماتی را برای افراد تحت پوشش ارائه کرد.

وی افزود: اولین تلاش سازمان بهزیستی،  برطرف کردن نیازهای اولیه افراد سیل‌زده بود که با کمک خیرین کمک‌هایی بین آنها توزیع شد.

مدیرکل بهزیستی استان لرستان گفت: ملاحظات روانی اجتماعی موضوع بعدی بود که برای افراد سیل زده تحت پوشش در نظر گرفته شد و در این راستا از دو مدل کارشناسی موضوعات اجتماعی و روانشناسی استفاده شد.

توکلی با اشاره به کمک سه برابری مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی در آن زمان گفت: تعداد ۲۴ مهد کودک سیار در پلدختر، دلوان، معمولان، درود و چگینی راه‌اندازی شد و یک هزار و ۲۸۰ کودک از خدمات آن استفاده کردند.

وی با بیان اینکه لوازم تحریر و کمک آموزشی در بین دانش‌آموزان تحت پوشش توزیع شد، گفت: علاوه بر کمک ۱۰ میلیون تومانی دولت به افراد سیل زده ۵۰۰ سری لوازم منزل از قبیل یخچال، گاز، فرش و ... بین این افراد توزیع گردید.

وی افزود: سیل ابتدای سال به ۷۶۹ خانه افراد تحت پوشش بهزیستی آسیب زد که با تلاش‌های انجام شده تعداد ۴۰۴ باب منزل تعمیر و تحویل داده شد.

وی اضافه کرد:‌۷۱ خانه تخریب‌شده هم تا امروز احداث و تحویل داده شد و مابقی آن تا پایان تحویل داده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان لرستان  بیان کرد:‌ مالکان برخی از خانه‌ها نیز با دریافت وام، اقدام به ساخت خانه‌های تخریبی خود کردند.

کد خبر 10229

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد