دستگیری ۲۷۸معتاد متجاهر در ایلام

ایلام- ایرنا- مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: ۲۸۷ معتاد متجاهر بر اساس دستور قضایی در استان شناسایی و دستگیر شده اند.

زهرا همتی روز شنبه در نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: ۲ هزار و ۸۸۵ معتاد در استان شناسایی و دستگیر شده اند که بر اساس حکم قضایی ۲۸۷ نفر آنان معتاد متجاهر هستند.

وی افزود: این افراد تحویل بهزیستی شده اند تا در اردوگاه های ترک اعتیاد درمان شوند، بهزیستی برای هر نفر آنان هفت میلیون ریال در ماه به کمپ های ترک اعتیاد پول پرداخت می کند.

مدیرکل بهزیستی ایلام یادآور شد: امسال از سوی شورای مبارزه با مواد مخدر به مرکز اعلام شده که هیچ معتاد متجاهری در استان وجود ندارد شورای مرکزی مبارزه با مواد مخدر هم هیچ اعتباری برای درمان و ترک اعتیاد این افراد به استان اختصاص نداده که این امر با توجه به پیگیری ها و رایزنی هایی که شده نیازمند مکاتبه کتبی شورای مبارزه با مواد مخدر استان با مرکز است.

همتی گفت: با توجه به اینکه معتادان متجاهر خود به صورت علنی اقدام به مصرف مواد می کنند وجود آنها در مراکز خود معرف نوعی بی انگیزگی در بین معتادان به وجود می آورد لذا نیازمند اختصاص یک اردوگاه جداگانه برای درمان این افراد هستیم.

وی اضافه کرد: احداث اردوگاه های ترک اعتیاد در مناطق شهرنشین بطور معمول با اعتراض مردم همسایه مواجه می شود به همین دلیل مراکز بازپروری در حاشیه شهر و نقاط خارج از شهر دایر می شود.

پیش بینی هفت میلیارد ریال اعتبار برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام نیز گفت: امسال پیش بینی هفت میلیارد ریال اعتبار برای پیگیری مقابله با آسیب های اجتماعی در استان شده و طرح های آنها آماده و به مرکز اعلام شده اند.

عهدیه طهماسبی اظهار داشت: سال گذشته برای پیشگیری چهار میلیارد ریال اعتبار در اختیار دستگاه های متولی از طریق سمن ها قرار گرفت تا با کمک آن طرح های پیشگیرانه در زمینه آسیب های اجتماعی انجام دهند.

وی افزود: امور اجتماعی سعی دارد که با همکاری سمن ها در زمینه آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آنها اقدام های اثرگذاری در راستای آگاه سازی افراد در محلات و مناطق مختلف شهری و روستایی انجام دهد.

پایان

کد خبر 10201

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد