اجرای برنامه غربالگری سلامت ویژه بانوان شاغل

مسئول امور بانوان وخانواده بهزیستی لرستان گفت: به مناسبت هفته ملی سلامت این واحد اقدام به برگزاری برنامه غربالگری سلامت ویژه بانوان شاغل در بهزیستی نموده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی لرستان، فرانک پوررجب با اعلام این خبر افزود: هفته ملی سلامت بانوان ایرانی با شعار "ورزش، شادابی وآرامش" نام گذاری شده است.

وی گفت:سلامت یکی از نیازهای اساسی انسان است و برخورداری از یک زندگی سالم با طول عمر و به دور از بیماری حق همه انسانهاست و سلامت یک جامعه در گرو داشتن زنان سالم است .

وی تصریح کرد: زنان شاغل از صبح در محل کار حضور دارند و بعدازظهرهم درخانه به امور منزل وخانواده رسیدگی می نمایند و از آنجایی که تحرک و فعالیت بدنی مستمری ندارند این موضوع باعث افزایش وزن و زمینه ساز بسیاری از بیماریها از جمله فشارخون بالا، دیابت، چربی خون بالا، آرتروزهای گردن و کمر و سایر بیماریهای غیر واگیر است.

پوررجب با اشاره به اهمیت ویژه غربالگری سالیانه سلامت بانوان شاغل افزود: در همین راستا توسط تیم های پزشکی کنترل فشار خون و قند خون بانوان شاغل در این اداره با هدف شناسایی، پیشگیری و کنترل بیماریهای غیر واگیر اجرا می گردد. 

وی خاطر نشان ساخت که توجه واهمیت ویژه به ورزش بانوان شاغل نیز در دستور کار لحاظ گردیده است .
 

کد خبر 10195

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد