بهزیستی کردستان حدود چهارهزار بسته تحصیلی به دانش آموزان نیازمند اهدا کرد

معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی بهزیستی کردستان گفت: درسال تحصیلی جاری بیش از چهار هزار بسته نوشت‌افزار به مددجویان زیرپوشش این نهاد و سایر نیازمندان استان اهدا شده است.

فرهاد عزیزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک هزار و ۹۹۵ بسته از این تعداد شامل کیف و دفتر و مداد و خودکار و سایر اقلام تحصیلی از سوی بهزیستی به مددجویان زیرپوشش این نهاد اهدا شد.

وی افزود: همچنین ۲ هزار بسته از این لوازم از سوی موسسات زیرنظارت بهزیستی استان به سایر دانش آموزان غیرمددجو و نیازمند مناطق حاشیه و نواحی منفصل شهری استان اهدا شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی بهزیستی کردستان هدف از این کار را فراهم کردن فرصت آموزشی برای دانش آموزان نیازمند و تامین نیازهای اولیه و حداقلی آنان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۸۰۰ دانش آموز و حدود ۷۰۰ دانشجو زیرپوشش بهزیستی استان هستند، گفت: این دانش آموزان و دانشجویان در طول سال تحصیلی در زمینه های مختلف از سوی این نهاد مورد حمایت قرار می‌گیرند.

عزیزی یادآور شد: همچنین ۶۰۰ نفر از دانش آموزان نیازمند و بی بضاعت استان زیرپوشش  موسسات خیریه تحت نظارت این سازمان بوده و بصورت ماهانه توسط خیران و نیکوکاران مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه ۸۸ موسسه خیریه زیرنظارت بهزیستی در استان فعال است، اظهار داشت: این موسسات هر کدام با کارکردهایی از جمله پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ساماندهی کودکان کار و خیابان، کمک به تحصیل دختران و جمع آوری کمک‌های مردمی و توزیع آن در میان نیازمندان راه اندازی شده‌اند.

معاون مشارکت های مردمی و توانمندسازی بهزیستی کردستان به نحوه نظارت برفعالیت این موسسات نیز اشاره کرد و  افزود: علاوه بر سازمان بهزیستی، خانه خیرین استان نیز بر نحوه فعالیت این موسسات نظارت می‌کند.
 

۱۳۰ هزار و ۹۰۱ نفر از جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفری استان کردستان زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که معادل هفت درصد جمعیت استان است.

منبع : خبرگزاری ایرنا استان کردستان

کد خبر 10174

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد