رایزنی بهزیستی با مدیران کارخانه آرتاویل تایر اردبیل

کارفرمایان درصورت به کار گیری افراد دارای معلولیت از پرداخت بیمه سهم کارفرمایی معاف می شوند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان اردبیل ، مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه امسال تاکنون 46 نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی در این واحد تولیدی مشفول به کار شدند، اظهار داشت: مابقی افراد هم از هفته های آینده مشغول کار خواهند شد.

ستاری با اشاره به مشوق‌های اعمال شده برای اشتغال معلولان بیان کرد: هر کارفرمایی که معلولان بهزیستی را در واحدهای تولیدی و صنعتی بکار گیرد اداره کل بهزیستی استان تا50 درصد حقوق فرد مشغول به کار را پرداخت می کند.

دکتر ستاری اضافه کرد: همچنین برای حمایت از کارفرمایان و ایجاد اشتغال برای افراد تحت پوشش بهزیستی این اداره به مدت پنج سال حق بیمه معلول به کار گرفته شده را پرداخت می کند.

وی ادامه داد: انتظار می رود دستگاه‌های اجرایی براساس قانون جامع حمایت از معلولان سهم سه درصدی اشتغال معلولان و سهم ۲۵ درصدی نابینایان در استخدام بعنوان اپراتور ادارات را رعایت کنند.

دکتر رضا دهقان مدیرکل اشتغال سازمان بهزیستی کشور در رابطه با اقدامات مجموعه بهزیستی درقبال افراد جامعه هدف تصریح کرد : مجموعه سازمان بهزیستی کشور به عنوان نهاد حاکمیتی می بایست جامعه هدف خود را به سمت ایجاد کارآفرینی و اشتغال پایدار هدایت نماید.لذا توسعه کارآفرینی پایدار در سازمان بهزیستی به عنوان سیاست کلیدی قرار گرفته است .

مدیرکل اشتغال سازمان بهزیستی کشور با بیان این مطلب که افراد جامعه به انحای مختلف با افراد دارای معلولیت سر و کار دارند اظهار داشت : اگر چه این افراد دارای نقص عضو هستند اما توانایی های دیگری هم در آنها نهفته است ای بسا این توانایی های بالقوه در سایه حمایت از آنان به بالفعل تبدیل شوند .

دکتر دهقان از بکارگیری 100 نفر از افراد جامعه هدف بویژه معلولان در مجموعه صنعتی و تجاری آرتاویل تایر اظهار قدردانی کرد و گفت : ما تسهیلات کم بهره در قالب قرض الحسنه داریم که می تواند در توسعه شبکه بازاریابی و هم در پروسه زنجیره تامین کمک حال شما باشد .

وی ادامه داد: با توجه به شعبات سازمان بهزیستی در استانها ، در صورت احساس نیازکارفرمایان آمادگی داریم تا با همراهی استانها در جهت نیل به اهداف سازمان و حمایت از کارفرمایان نسبت به پخش و یا فروش محصولات به نفع مددجون گام برداریم .

دکتر دهقان در بخش دیگر از سخنان خود معافیت بیمه ای کارفرمایان را ازدیگرخدمات سازمان برشمرد و گفت : در صورت بکارگیری معلولان و با حمایت کامل دولت از طریق مجلس این امکان برای اشتغال زایی مددجویان خواهد شد .

وی همچنین از راه اندازی واحدی با عنوان برند سازی و بازاریابی بین المللی در مجموعه بهزیستی خبرداد و گفت : امیدواریم با ایجاد این ظرفیت بتوانیم هم تولیدات مددجویان و هم تولیدات کارفرمایان را از منظر توسعه وورود به بازار فراهم کنیم که در نهایت با ارز آوری بیشتر تاثیرات آن را در سفره های مددجویان احساس خواهیم کرد .

کد خبر 10170

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد