گروه‌های محب بهزیستی به مناطق زلزله زده اعزام می‌شوند

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ما در این سازمان نهادی به نام «محب» داریم، گفت: افراد آشنا به مباحث روانشناختی و روانشناسی در این نهاد فعالیت می‌کنند و از فردا تیم‌های محب برای پوشش کل خانواده‌های نیازمند زلزله‌زده به مناطق زلزله‌زده اعزام می‌شوند.

محسن ارشدزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بر اساس رصد انجام شده، مددجویان و معلولان بهزیستی مناطق زلزله زده در سلامت کامل هستند، اظهار کرد: با توجه به پراکندگی مددجویان و معلولان بهزیستی در مناطق زلزله زده شهرستان های میانه و سراب، هیچ گونه مورد فوتی بین مددجویان و معلولان تاکنون گزارش نشده است.

وی افزود: صبح امروز بلافاصله بعد از وقوع زلزله به اتفاق همکاران در مناطق زلزله‌زده حضور یافته‌ایم و خوشبختانه مراکز شبانه روزی بهزیستی در شهرستان‌های سراب و میانه هیچگونه مشکلی ندیده‌اند و کودکان و مددجویان معلولان در سلامت کامل هستند.

ارشدزاده گفت: همکاران به صورت مداوم پیگیر مسائل و مشکلات مددجویان و معلولان هستند که تاکنون هیچگونه مشکلی نداشتند، ولی احتمال خسارت مالی برای ابنیه این افراد وجود دارد که در حال جمع بندی و انتقال آنها برای گرفتن کمک به سازمان بهزیستی کشوری هستیم.

زلزله ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (جمعه) حوالی ترک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند که این زلزله در استان های آذربایجان غربی، گیلان،‌زنجان و اردبیل احساس شد و استاندار آذربایجان شرقی ضمن حضور سریع در این مناطق و صدور دستورات لازم  جلسه مدیریت بحران در شهرستان میانه برگزار کرد.  

به گزارش ایرنا، زلزله یاد شده در عمق ۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوست و تا کنون این زلزله تاکنون ۶ فوتی و ۳۲۸ مصدوم برجای گذاشته است. 

کانون این زلزله در موقعیت ۴۷.۶۴ عرض شمالی و ۳۷.۷۶ طول شرقی ثبت شده است.

تَرْک یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی در شمال غرب ایران است. این شهر مرکز دهستان کندوان و بخش کندوان شهرستان میانه می‌باشد.

کد خبر 10155

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد