کوهدشت | افتتاحیه برنامه غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم

برنامه غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم درشهرستان کوهدشت در مهد کودک ارمغان این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان، برنامه غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم در شهرستان کوهدشت با حضور نماینده ولی فقیه این شهرستان، فرماندار، رئیس آموزش و پرورش، نماینده شبکه بهداشت و رئیس بهزیستی و کارشناس مسئول برنامه این طرح، در مهد کودک ارمغان این شهرستان افتتاح شد.
فتحی پور رئیس بهزیستی شهرستان کوهدشت گفت: این برنامه با محوریت سازمان بهزیستی و همکاری شبکه بهداشت و آموزش و پرورش هر ساله از یک آبان تا پایان اسفند اجرا می شود. در سال ۹۷ تعداد ۱۰۱۰۸ کودک در شهر کوهدشت، بخشها و روستا ها غربالگری بینایی شدند که از این تعداد ۲۱۴ کودک دارای مشکل بینایی شناسایی شده و به اپتومتریست و چشم پزشک معرفی شدند و مراحل درمان تخصصی را طی نموده اند.  
فتحی پور اظهار کرد: کودکانی که مشکل بینایی دارند پس از تشخیص ارجاع داده می شوند به اپتومتریست و چشم پزشک بصورت رایگان پذیرش و هزینه تجویز بصورت مشارکتی توسط بهزیستی و خود بیمار پرداخت می شود.  

فتحی پور در پایان گفت: خانواده های دارای کودک ۶_۳ می توانند جهت غربالگری بینایی کودکان خود به مراکز درمانی، خانه های بهداشت، مراکز پیش دبستانی، مهد های کودک و موسسه روشندلان مراجعه نمایید.  

کد خبر 10146

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد