۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
کاهش ۵۵ درصدی خودکشی در استان

مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان شمالی گفت: در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حدود ۵۵ درصد کاهش خودکشی ارجاع شده به بهزیستی در خراسان شمالی را داشتیم.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان شمالی، اسماعیل قربانی با تاکید بر تلاش بسیار مسئولان بخش اورژانس سازمان اظهار داشت: در سال ۹۶ تعداد خودکشی های ارجاع شده به بهزیستی به ۶۳۷ مورد رسید اما با برنامه های فشرده و تاثیر گذار توانستیم این آمار را در سال ۹۷ به ۲۷۳ مورد برسانیم.

وی افزود: عموم اقدامات به خودکشی در بین سنین ۱۹ تا ۲۴ سال و در ساعات ۷ بعدازظهر تا ۱۲ شب بوده است.

قربانی با اشاره به اینکه اغلب اقدام به خودکشی ها با استفاده دارو بوده تصریح کرد: بیشتر افرادی که دست به خودکشی زده‌اند، فاقد سابقه بوده و این موضوع نشاندهنده این است که باید افراد مستعد شناسایی شوند و مورد نظارت و آموزش قرار گیرند.

قربانی در خصوص علل خودکشی نیز گفت: به ترتیب درگیری با خانواده، اختلافات زناشویی و مشکل با جنس مخالف بیشترین علل اقدام به خودکشی ارجاع شده به بهزیستی محسوب می‌شود.

وی علل کاهش خودکشی در استان را نیز راه اندازی اورژانس اجتماعی فاروج و راز و جرگلان و همچنین کارگاه آگاه سازی افراد جهت پیشگیری از افکار خودکشی برشمرد و از کمک ۵۰ میلیون تومانی استانداری برای این موضوع قدردانی کرد.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی یادآور شد: آمار کاهش خودکشی ارجاع شده به بهزیستی در بین بانوان ۵۸ درصد و در بین مردان ۵۳ درصد می باشد.

کد خبر 10145

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد