شرایط حضور  فرزندان مراکز در خانواده های جایگزین فراهم شود

نسشت هم اندیشی کارشناسان و کارکنان مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست با مدیر کل بهزیستی استان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همدان مدیر کل بهزیستی استان ضمن تبریک نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت امام زمان ( عج  ) بر ضرورت دقت نظر و توجه به اقدامات کارشناسی در جهت هزینه کرد منایع اعتباری تاکید کرد و گفت:با توجه به شرایط اقتصادی حکم بر جامعه و لزوم صرفه جویی، سامانه شفافیت در وزارت رفاه و سازمان بهزیستی راه اندزی شده است تا تمامی هزینه ها بصورت کاملا شفاف در این سامانه ثبت شود و این میسر نخواهد شد مگر با اهتمام و همکاری و ثبت درست همراه با دقت نظر و به روز.

حمید رضا الوند گفت: ثبت اطلاعات بصورت صحیح در سامانه ها از این پس ملاک جذب منابع اعتباری در سطح ملی خواهد بود، به همین جهت دقت در ثبت اطلاعات موجب جذب به موقع اعتبارات و ثبت نکردن و یا ثبت نادرست اطلاعات اداره کل استان را با چالش جدی مواجه خواهد کرد.

وی افزود: طرح بازپیوند خانواده از جمله مباحثی است که می بایست در حوزه فرزند خواندگی مورد توجه جدی واقع شود و همه کارشناسان نسبت به مطالعه بخشنامه ها، آیین نامه ها و دستورالعملها اقدام و با آگاهی از این ضوابط شرایط حضور فرزندان در خانواده های جایگزین را فراهم اورند تا ضمن کاهش تراکم تعداد فرزندان در مراکز، زمینه تربیت رشد و تعالی انها را در قالب واگذاری بصورت امین موقت تسهیل نمایند .

الوند خاطر نشان کرد: خانواده های جایگزین با قبول مسئولیت حضانت فرزندان در جهت تربیت، رشد و بالندگی فرزندان تلاش خواهند کرد و با این اتفاق بخش قابل توجهی از وظایف مراکز را خانواده ها بر عهده خواهند گرفت .

 مدیر کل بهزیستی استان گفت: تمامی مددجویان می بایست به سمت حرفه آموزی و فرا گرفتن یک مهارت سوق داده شوند تا از این طریق زمینه توانمند سازی و خروج از چرخه حمایت های مستمر آنها فراهم گردد و این مهم ضرورتی است که در صورت غفلت از آن نه تنها از تعداد مددجویان تحت پوشش کاسته نخواهد شد بلکه چسبندگی و وابستگی مدد جویان به سازمان افزایش خواهد یافت.

الوند تصریح کرد: فرزندان مقیم مراکز تا 16سالگی می توانند با در نظرگ رفتن همه شرایط قانونی و شرعی به فرزند خواندگی نزد خانواده جایگزین سپرده شوند و خانواده های دارای شرایط و حتی دختران مجرد بالای 35 سال نیز می توانند متقاضی سرپرستی فرزندان شوند .

حمیدرضا الوند گفت: اغلب خدمات سازمان در قالب خدمات مرکز محور ارائه می شود در حالی که این مدل در سطح دنیا با مدل های خانواده محور جایگزین شده است و این اتفاق بر اساس روش های علمی انجام شده است لذا ضروری است خدمات سازمان با کار کارشناسی و در نظر گرفتن شرایط قانونی و فرهنگی به سمت الگوهای خانواده محور سوق داده شود

کد خبر 10141

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد