افتتاح پایگاه سلامت اجتماعی در شهرستان لردگان استان چهار محال و بختیاری

جلسه هماهنگی و هم اندیشی درخصوص بررسی مسایل و مشکلات شهرستان لردگان با حضور "دکتر وحید قبادی دانا" رییس سازمان بهزیستی کشور و "دکتر عبدالرضا عزیزی "رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

دکترعبدالرضا عزیزی رییس کمیسیون  اجتماعی مجلس شورای اسلامی در این جلسه ،از افتتاح پایگاه سلامت اجتماعی در  شهرستان لردگان استان چهار محال و بختیاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل،عزیزی گفت: با توجه  به  اینکه ماموریت اصلی رسیدگی به وضعیت شهرستان لردگان از سوی رییس جمهوری به وزیر بهداشت سپرده شده است، اما ما نیز  وضعیت اجتماعی را بررسی کرده و برای کمک به مردم این منطقه اقدامات لازم را انجام داده ایم.
وی افزود:،قرار است به  منظور  جلوگیری و کاهش  آسیب های اجتماعی پایگاه سلامت اجتماعی در روستای چنار محمودی استان چهار محال و بختیاری افتتاح شودتا گروه های محب در این مرکز فعالیت و ارایه  خدمت  دهند.

به  گفته  رییس  کمیسیون اجتماعی  مجلس شورای اسلامی ، تیم محب متشکل از روانشناس ،مددکار اجتماعی،مشاور و ... هستند که به صورت اجتماع محور و در شرایط بحرانی؛ در پایگاه های سلامت اجتماعی،حمایت های روانی و اجتماعی را از افراد در معرض آسیب انجام می دهند.

وی افزود:همچنین در این پایگاه ها تیم های مددکاری اجتماعی برای شناسایی خانواده های  نیازمند مستقر هستند تا با کمک سازمان بهزیستی و حمایت های کمیسیون اجتماعی مجلس،شرایط آنها بهبود یابد .

*ارایه خدمات تخصصی در سه محور پیشگیری،خدمات اجتماعی و توانبخشی

معصومه محمدی سرپرست بهزیستی استان چهار محال و بختیاری نیز گفت:این نخستین پایگاه تخصصی سلامت اجتماعی در سطح روستا در استان چهار محال و بختیاری است که تقریبا تمامی خدمات حرفه ای بهزیستی را در سه محور پیشگیری، خدمات اجتماعی و توانبخشی ارائه می دهد اما رویکرد اولیه آن ایجاد حس اعتماد، خودباوری و بازگرداندن انگیزه زندگی در کسانی است که آسیب دیده و یا در معرض آسیب از ویروس HIV هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه افراد روستا فشار روانی سنگینی را متحمل شده اند و از طرفی  بافت روستا و نگاه مردم روستاهای دیگر به مردم این منطقه هنوز  به  شکل سنتی  و بومی است از این رو ،نیاز به مداخلات روانشناختی در کنار مداخلات پزشکی و سلامت احساس می شد،به همین دلیل سازمان بهزیستی در صدد ایجاد پایگاهی برآمد که علاوه بر مباحث کنترل و پیشگیری از پیشرفت بیماری، خدمات مشاوره ای و روانشناختی به خانواده های در گیر این موضوع و سایر افراد روستا ارائه دهد. 
محمدی گفت:مددکار اجتماعی، روانشناس، روانپزشک متخصص و مجرب ،افراد تسهیلگرCBR اجتماعی و...در این پایگاه مستقر می شوند البته قراراست با شناسایی نیازهای جدید به دامنه خدمات افزوده می شود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد این پایگاه طی چند روز آینده آغاز به کار کند.

کد خبر 10133

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =