آیین‌نامه اجرایی آموزش‌عالی رایگان معلولان ابلاغ شد

اسحاق جهانگیری، آیین‌نامه اجرایی آموزش‌عالی رایگان افراد دارای معلولیت را که به استناد قانون حمایت از حقوق معلولان تصویب شده، برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا، با تصمیم هیئت وزیران در جلسه روز ۸ آبان ۱۳۹۸، افراد دارای معلولیت نیازمند واجد شرایط می‌توانند از تسهیلات مربوط به معافیت از پرداخت شهریه برای یک بار در هر مقطع تحصیلی در سقف سنوات مجاز آموزش رایگان بهره‌مند شوند.

هم‌چنین، واحدهای آموزش عالی موظفند نسبت به ثبت نام، انجام امتحانات و صدور مدرک افراد پذیرفته شده موضوع این آییننامه بدون دریافت شهریه اقدام نمایند.

گفتنی است، شهریه تحصیلی مشمولان این آیین‌نامه، حداکثر معادل شهریه همان رشته و مقطع تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی داخل کشور محاسبه و پرداخت می شود و باقیمانده شهریه بر عهده فرد مشمول است.

افزون بر این، تسهیلات مربوط، برای دوره های آموزشی که منتهی به اخذ مدرک تحصیلی رسمی، دارای ارزش علمی و برای ادامه تحصیل در یکی از مقاطع تحصیلی بالاتر ملاک عمل باشد، اعمال می‌شود.

لازم به ذکر است، فرد دارای معلولیت شاغل به تحصیل در واحدهای خارج از کشور دانشگاه های دولتی و غیر دولتی و هم‌چنین، معلولانی که از بورسیه تحصیلی استفاده نموده یا مشمول قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد مشمول این آیین نامه نمی شوند.

سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است هر ساله اعتبارات مورد نیاز اجرای این آیین نامه را بر اساس پیشنهاد سازمان در ردیف های بودجه سنواتی پیش بینی نماید.

کد خبر 10127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد