اورژانس اجتماعی ۱۲۳ یکی از خدمات پیشرو بهزیستی برای حمایت های روانی و اجتماعی افراد در معرض آسیب

ساسان جهانبخش عنوان کرد : اورژانس اجتماعی با شماره تلفن ۱۲۳ یکی از خدمات پیشرو بهزیستی برای حمایت های روانی و اجتماعی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی مانند کودکان و زنان در معرض خشونت یا آزار دیده و برای مواردی همچون کودک آزاری، همسرآزاری، معلول آزاری، سالمند آزاری و اقدام کنندگان خودکشی است

ساسان جهانبخش معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان گفت: اورژانس اجتماعی با شماره تلفن ۱۲۳ یکی از خدمات پیشرو بهزیستی برای حمایت های روانی و اجتماعی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی مانند کودکان و زنان در معرض خشونت یا آزار دیده و برای مواردی همچون کودک آزاری، همسرآزاری، معلول آزاری، سالمند آزاری و اقدام کنندگان خودکشی است که گسترش آن در سطح استان و افزایش میزان گزارشات مردمی در این خصوص ،مداخلات تخصصی کارشناسان اورژانس اجتماعی را به همراه داشته است.

وی افزود: این برنامه تلفیقی از مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی(‌مرکز اورژانس اجتماعی)، خط تلفن ۱۲۳، تیم سیار اورژانس و پایگاه خدمات اجتماعی است .

ایشان با بیان اینکه این برنامه با هدف ارائه خدمات تخصصی، در دسترس و بموقع به افراد آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی راه اندازی شده، اظهار داشت: این مرکز تلاش دارد با رویکردی فعالانه قبل و یا همزمان با مداخلات قضایی ارائه خدمت نماید .

معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان در ادامه با اشاره به انواع مختلف کودک آزاری جسمی، روانی- عاطفی، جنسی و ناشی از غفلت ابراز داشت : کودک‌آزاری نیازی به شاکی خصوصی ندارد و هر زمان این موضوع ثابت شود، دادستان می‌تواند به موضوع ورود کند. مردم نیز می‌توانند به محض مشاهده این موضوعات را گزارش کنند تا رسیدگی لازم انجام شود.

وی در ادامه تعداد مراکز اورژانس اجتماعی استان را ۱۵ مرکز ذکر کرد و عنوان داشت : در حال حاضر به دلیل اینکه اورژانس اجتماعی برای مردم شناخته‌تر شده است، با کمبود نیروی مددکار، روان شناس وهمچنین خودروهای ۱۲۳ مواجه ایم.

وی افزود : سازمان بهزیستی به عنوان یک سازمان اجتماعی همواره در تلاش بوده که خدمات خود را متناسب با نیاز روز جامعه تغییر داده و در جهت توسعه سلامت اجتماعی و ارتقاء رفاه اجتماعی گام بردارد .

کد خبر 10105

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد