تحویل ۶۸۰۰ واحد مسکونی به خانوار دارای حداقل دو معلول

مدیرکل مسکن مددجویان سازمان بهزیستی کشور گفت: از سال ۹۴ بر اساس تفاهم‌نامه بین سازمان‌های بهزیستی کشور و بنیاد مستضعفان و انجمن خیرین برای ۱۴ هزار و ۲۰۰ خانوار دارای حداقل دو عضو معلول در دستور کار قرار گرفته است که تاکنون ۶ هزار و ۸۰۰ واحد تحویل خانواده‌ها حداقل دو عضو معلول شده است و مابقی در دست احداث است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی ربوبی صبح امروز در کارگروه منطقه‌ای تأمین مسکن خانواده‌های دارای حداقل دو عضو معلول با حضور استان‌های قم اصفهان و چهارمحال بختیاری و مرکزی گفت: از سال ۹۴ بر اساس تفاهم‌نامه بین سازمان‌های بهزیستی کشور و بنیاد مستضعفان و انجمن خیرین برای ۱۴ هزار و ۲۰۰ خانوار دارای حداقل دو عضو معلول در دستور کار قرار گرفته است که تاکنون ۶ هزار و ۸۰۰ واحد تحویل خانواده‌ها حداقل دو عضو معلول شده است و مابقی در دست احداث است.

وی همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه با بسیج سازندگی در قالب ساخت ۵ هزار واحد روستایی زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت خبر داد و افزود: در قالب این طرح تاکنون ۶۰ واحد مسکونی احداث شده است و امیدواریم مابقی با همکاری بسیج سازندگی به مرحله بهره‌برداری برسد.

مدیرکل مسکن مددجویان سازمان بهزیستی کشور همچنین انعقاد تفاهم‌نامه با سپاه روح الله در قالب طرح بسیج سازندگی برای مسکن محرومین و مناطق صعب‌العبور را از دیگر اقدامات و فعالیت‌های سازمان بهزیستی کشور برشمرد و اظهار داشت: ۵ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی از ابتدای این قرارداد با سپاه روح‌الله تکمیل و واگذار شده است.

ربوبی تأمین مسکن خانوارهای روستایی را از دیگر فعالیت‌های این سازمان برشمرد و بیان داشت: ۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۵ درصد و ۱۰ میلیون کمک بلاعوض توسط سازمان بهزیستی برای کمک به ساخت این واحدها پرداخت شده است.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز هم در ادامه این کارگروه گفت: در راستای تأمین مسکن خانوارهای حداقل دو معلول در سطح کشور تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن سازمان بهزیستی وزارت راه و شهرسازی و انجمن خیرین مسکن ساز انجام شده که تاکنون برای ۱۰ هزار واحد مسکونی این خانوارها در سطح شهر و روستا کار عملیاتی شروع و در حال گسترش است.

کد خبر 10072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد