توانبخشی کودکان ایران جایگاه سوم جهان را کسب کرد

عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: ایران بعد از کشورهای آمریکا و کانادا، قویترین توانبخشی کودکان را در جهان را داراست.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، ابراهیم پیشیاره عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی امروز در نشست خبری که به مناسبت ساخت دو دستگاه لباس فضایی و اسپایدر کیج برای درمان و توانبخشی کودکان فلج مغزی برای نخستین بار در کشور طراحی و تولید شده است با اشاره به بیماری فلج مغزی، اظهار داشت: یکی از ضایعاتی که به مغز وارد می شود کل سیستم عصبی مرکزی را در تمام عمر تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیماران فلج مغزی تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند، ادامه داد: فلج مغزی باعث آسیب به گفتار،حرکات چشمی و ایستادن کودک را دچار مشکل می‌کند.

استاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: ایران بعد از آمریکا و کانادا قوی‌ترین سیستم توانبخشی کودکان را داراست.

پیشیاره با اشاره به تغییرات رویکرد درمانی در درمان بیماران فلج مغزی،گفت: قبلا تمرینات درمانی  این طور بود که کودک را خوابانده و عضلاتش را حرکت می‌دادند.

وی اضافه کرد: اکنون یادگیری حرکتی ایجاد شده، یعنی کودک در همان وضعیتی که دارد، کار درمانی صورت می‌گیرد.

پیشیاره با اشاره به اینکه درمان به وسیله این دو دستگاه خارج از کشور هزینه های زیادی در بر دارد،بیان داشت: طراحی این لباس با خرید از کشور روسیه و بررسی و طراحی جدید آن برای نخستین بار در کشور تولید شده است؛ ضمن اینکه ایرادات علمی این دو دستگاه در نمونه خارجی نیز گرفته شده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به طراحی و ساخت دو دستگاه لباس فضایی و قفس عنکبوتی(اسپایدر)، تصریح کرد:درمان کودک فلج مغزی از طریق الگوهای یادگیری حرکت اتفاق می افتاد و هیچ درمان دارویی و جراحی برای کودک فلج مغزی نداریم.

وی متذکر شد: ۸۰درصد کودکان فلج مغزی دچار سفتی عضلانی و عضلات کوتاه شده هستند و نمی‌توانند عضلات را در توالی درست حرکتی به کار گیرند وتعادل ندارند؛یعنی کودک نمی‌تواند، لگن و مچ را متعادل کند و دستگاه قفس عنکبوتی یا اسپایدر برای درمان الگوی حرکتی است.

کد خبر 10070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد