530 نفر از خدمات اورژانس اجتماعی شهرستان ایرانشهر بهره مند شدند

رئیس اداره بهزیستی ایرانشهر گفت: افزون بر 530 نفر از ابتدای امسال تا کنون از خدمات اورژانس اجتماعی در این شهرستان بهره مند شدند.

ابراهیم نرماشیری اظهار داشت: گروه هدف اورژانس اجتماعی زوج های متقاضی طلاق، زنان در معرض آسیب های اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند، دختران و پسران فراری از منزل و کودکان آزار دیده هستند.

وی تصریح کرد: اورژانس اجتماعی (۱۲۳) به عنوان مرکز مداخله در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی با هدف ارائه خدمات تخصصی و فوری به افراد در معرض آسیب به منظور جلوگیری از انحراف مجدد آنان فعالیت می کند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه هر روز با شکل جدید آسیب ها در جامعه روبه رو هستیم نیاز است دانش و آگاهی مردم نسبت به این مساله افزایش پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: تمام خدمات روان درمانی، مشاوره ای و خدمات تخصصی به افراد هدف به صورت رایگان ارائه می شود.

رئیس اداره بهزیستی ایرانشهر با اشاره به نقش اورژانس اجتماعی در کاهش آسیب های خانوادگی از جمله طلاق گفت: تمام پرونده های طلاق از سوی اورژانس اجتماعی بررسی می شود به طوری که با انجام فعالیت های مشاوره ای و ارائه خدمات مشورتی نقش قابل توجهی در کاهش آمار طلاق داشته است.

نرماشیری اظهار داشت: اعتیاد یکی از عوامل مهم از هم پاشیدگی بنیان خانواده در منطقه است که باید با توزیع کنندگان مواد مخدر با هدف حفظ ارکان خانواده به صورت جدی برخورد شود.

ایرانشهر در ۳۳۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

کد خبر 10044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد