اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم 10هزار کودک زرند

طرح پیشگیری از تنبلی چشم در بین 10هزار کودک زرندی گروه سنی3-6سال با حضوررئیس بهزیستی،فرماندار،شهردارو رئیس آموزش پرورش زرند آغاز شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان به نقل از  زرند  محمد ابراهیمی رئیس بهزیستی زرند با اعلام اینکه تشخیص به موقع اختلالات بینایی در جلوگیری از مزمن شدن بیماری چشمی موثر است گفت :این طرح به صورت رایگان در مهدهای کودک ،خانه های بهداشت ومکان های مشخص شده از سوی این سازمان اجرایی خواهد شد .
رییس اداره بهزیستی شهرستان زرند بهترین زمان وفرصت برای جلوگیری از تنبلی چشم سنین 3-6 سال می باشد اظهار داشت  :در صورت شناسایی اختلال وتنبلی چشم ، برای درمان به پزشک مربوطه ارجاع می شوند .
وی خاطر نشان کرد :سال گذشته غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم در بین 5هزار700نفر کودک زرندی انجام گرفت که 59% را تحت پوشش غربالگری قرار داده است واز این تعداد 500 نفر مشکوک به اپتومتریست ارجاع داده شدند که در غربال نهایی نیز تعداد 5 نفر دچار آمبلیوپی بودند واقدامات درمانی در خصوص آنها صورت گرفته است .
وی با اعلام اینکه 180 مرکز شامل 80 مرکز پیش دبستانی -52 خانه بهداشت -20مهد قرآنی و28 مهد کودک شهری وروستایی آماده ارائه خدمات می باشند گفت: سعی داریم بیش از 85 درصد از کودکان را در این طرح تحت پوشش قرار دهیم
وی تصریح کرد :خانواده ها می توانند برای معاینه فرزندان در طرح غربالگری بینایی به مجتمع های بهزیستی ومهدهای کودک مراکز بهداشت در روستاها وشهرها مراجعه کنند
گفتنی است طبق آمار سازمان جهانی بهداشت از هر 100نفر کودک 2 الی 3 نفر دچار تنبلی چشم هستند ودر ایران بین 2 تا 5/0 درصد نیز درگیر این بیماری می باشند .

کد خبر 10036

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد