۷۳ تیم برای پیشگیری از اعتیاد در استان لرستان فعالیت دارند

معاون پیشگیری بهزیستی لرستان گفت: ۷۳ تیم برای پیشگیری از اعتیاد در استان لرستان فعالیت دارند که از این تعداد ۳۱ تیم شهری در مناطق حاشیه‌ای و آسیب‌زا قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد،  ابتسام داشی  در جمع خبرنگاران این شهرستان در رابطه با فعالیت‌های بهزیستی استان در بحث پیشگیری از معلولیت‌ها اظهارداشت: سال گذشته برای ۹۹ درصد از نوزادان لرستان غربالگری شنوایی انجام شد.

وی با اشاره به انجام غربالگری بینایی برای ۹۵ درصد از کودکان ۳ تا ۶ ساله در لرستان عنوان کرد:۴۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر مقطع متوسطه دوم (تمام دانش‌آموزان) تحت پوشش برنامه آگاه‌سازی و پیشگیری از معلولیت‌ها قرار گرفتند.

معاون پیشگیری بهزیستی لرستان عنوان کرد: در بحث اعتیاد نیز  سال گذشته به ۲۹ هزار و ۶۰ نفر خدمات درمان و کاهش آسیب اعتیاد داده شد.

وی انجام مشاوره ژنتیک برای ۴۱۰۰ نفر را از دیگر خدمات این حوزه برشمرد و بیان کرد: ۳۸ هزار نفر نیز از خدمات مشاوره حضوری و تلفنی بهره‌مند شدند،  در بحث کاهش آمار طلاق در استان نیز با مشاوره‌های انجام شده نزدیک به ۱۹ درصد درخواست طلاق زوجین منجر به سازش شد.

داشی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با فعالیت تیم‌های پیشگیری از اعتیاد نیز گفت:۷۳ تیم در بحث پیشگیری از اعتیاد در استان فعالیت دارند که ۳۱ تیم شهری در مناطق حاشیه‌ای و آسیب‌زا قرار دارند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۵ پایگاه سلامت اجتماعی در سطح استان تصریح کرد: از این تعداد شش پایگاه در مناطق آسیب‌زا، حاشیه‌ای فعالیت دارند.

کد خبر 10028

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد