پوشش 100 درصدی غربالگری شنوایی نوزادان لرستانی/ 15 هزار سیل‌زده غربالگری روانشناختی شدند

معاون پیشگیری بهزیستی لرستان با اشاره به انجام غربالگری شنوایی در بین نوزادان لرستانی، گفت: در 6 ماهه امسال 100 درصد نوزادان استان تحت پوشش غربالگری شنوایی قرار گرفتند.

ابتسام داشی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان لرستانی، اظهار کرد: اگرچه این طرح از ابتدای آبان ماه در سراسر کشور شروع شده بود، اما به دلیل وجود برخی مناطق و روستاهای صعب العبور، غربالگری از مدتی قبل در لرستان شروع شده است.

غربالگری بینایی 100 هزار کودک/ 100 درصد نوزادان غربال شنوایی شدند

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 97 هزار و 700 کودک لرستانی تحت پوشش غربالگری بینایی قرار گرفتند که از این تعداد هزار و 500 نفر دارای بیماری چشمی و 348 کودک نیز دچار تنبلی چشم بودند.

معاون پیشگیری بهزیستی لرستان از وجود 103 هزار کودک 3 تا 6 ساله در استان خبر و ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در صورت تأمین منابع مالی موردنیاز، امسال 100 هزار کودک 3 تا 6 ساله لرستانی مورد غربالگری بینایی قرار گیرند.

داشی در خصوص غربالگری شنوایی نوزادان لرستانی نیز افزود: در 6 ماهه امسال 100 درصد نوزادان استان تحت پوشش غربالگری شنوایی قرار گرفتند.

غربالگری 15 هزار سیل‌زده لرستانی/ اضطراب، مهمترین اختلال

وی بیان داشت:بیش از 15 هزار سیل‌زده لرستانی طی دو مرحله غربالگری روانشناختی شدند که از این تعداد نیاز 2 هزار و 705 نفر نیازمند خدمات مشاوره‌ای بودند.

معاون پیشگیری بهزیستی لرستان مشکلات اضطرابی و افسردگی را مهمترین اختلالات در بین سیل زدگان عنوان کرد.

کد خبر 10026

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد