بیش از ۱۶۰۰ کودک مبتلا به تنبلی چشم در تهران شناسایی شدند

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان تهران با بیان اینکه بیش از ۶۳۴ هزار کودک در طرح غربالگری بینایی سال گذشته در استان تهران معاینه شده اند گفت: از این تعداد ۱۶۱۷ کودک مبتلا به تنبلی چشم بوده اند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران؛محسن فتاپور، با بیان اینکه براساس آخرین سرشماری کشور در سال ۹۵ بیش از ۷۳۵ هزار کودک ۳ تا ۶ سال در استان تهران ساکن هستند، گفت: بیش از ۱۷۰۰ پایگاه غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی در استان تهران مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۳۸۱ پایگاه به شکل دائم و بیش از ۱۴۰۰ پایگاه به شکل غیردائم به ارائه خدمات می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه ۳۷۲ روستا در استان تهران تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: در طرح امسال بیش از ۲۴۰۰ نیروی غربالگر در مراکز مستقر شده‌اند. همچنین ۱۰۳ اپتومتریست‌های فعال، ۷ پزشک و ۴۸ کارشناس ناظر نیز در این طرح حضور دارند.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان تهران با بیان اینکه تعداد کودکان معاینه شده در طرح غربالگری بینایی سال گذشته در استان تهران بیش از ۶۳۴ هزار کودک بوده‌اند، تصریح کرد: بعد از انجام غربالگری حدود ۹۷ هزار کودک مشکوک به بیماری‌های چشم شناسایی شدند که بعد از انجام معاینات تخصصی‌تر مشخص شد ۱۶۹۰ کودک مبتلا به بیماری‌های چشمی و ۱۶۱۷ کودک نیز مبتلا به تنبلی چشم ( آمبلیوپی) هستند.

کد خبر 10023

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد