تمامی سه میلیون زن سرپرست خانوار نیاز به خدمات ندارند

تقی رستم‌وندی، قائم‌مقام وزیر کشور در امور اجتماعی، گفت: بیشتر زنان سرپرست خانوار زیر نظر سازمان بهزیستی‌اند و بخشی از آنها هم زیر نظر کمیته امداد هستند. عده‌ای هم در نوبت هستند، چون به دلیل محدودیت امکانات و منابع نهادها نمی‌توانند به آنها رسیدگی کنند.

اعتمادآنلاین| تقی رستم‌وندی، قائم‌مقام وزیر کشور در امور اجتماعی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، در مورد اقدام دولت در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار گفت: لایحه جامع توانمندسازی تدوین‌ شده که معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری آن را تهیه‌ کرده است. در این لایحه بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، خدمات و حمایت‌های اجتماعی در نظر گرفته‌ شده است.

او سپس به روند بررسی این لایحه در دولت اشاره کرد: لایحه جامع توانمندسازی در کمیسیون لوایح دولت است. اگر دولت آن را به شکل اولویت‌دار ببیند، آن را تصویب کند و به مجلس بفرستد، بزرگ‌ترین اقدامات حمایتی صورت می‌گیرد.

قائم‌مقام وزیر کشور در امور اجتماعی، درباره نقش بهزیستی در کمک به زنان سرپرست خانوار توضیح داد: تمامی سه میلیون زن سرپرست خانوار نیاز به حمایت و خدمات ندارند. بیشتر زنان سرپرست خانوار زیر نظر سازمان بهزیستی‌اند و بخشی از آنها هم زیر نظر کمیته امداد هستند. عده‌ای هم در نوبت هستند، چون به دلیل محدودیت امکانات و منابع نهادها نمی‌توانند به آنها رسیدگی کنند.

رستم‌وندی ادامه داد: محدودیت منابع باعث می‌شود خدمات آن‌طور که لازم است به دست‌ زنان سرپرست خانوار نرسد و همیشه این ضعف وجود دارد.

او در مورد مهم‌ترین و بزرگ‌ترین آسیب اجتماعی کشور گفت: مهم‌ترین آسیب اجتماعی کشور اعتیاد است. اعتیاد و مصرف مواد مخدر سرمنشاء بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است.

کد خبر 10009

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد