banner-behzisti
جمعه 25 آبان 1397   14:43:58
شرح وظایف
در حال تکمیل است
دفاتر زیر مجموعه
مدیریت عملکرد

شرح وظایف:

  • مدیریت، هماهنگی و پیگیری شاخص‌های ارزیابی عملکرد سازمان (موضوع جشنواره شهید رجایی)
  • برنامه‌ریزی برای ارتقاء سطح آگاهی مدیران و کارشناسان بهزیستی سراسر کشور در حوزه مدیریت عملکرد، سلامت اداری، حقوق شهروندی در نظام اداری و صیانت از حقوق مردم و مراکز غیردولتی
  • برنامه‌ریزی و بروزرسانی آسیب‌شناسی فعالیت‌های سازمان (نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها، تهدیدها) و راهکارهای پیشنهادی به منظور بهبود عملکرد
  • برنامه‌ریزی و بروزرسانی شناسایی گلوگاه‌های فسادخیز و اتخاذ راهکارهای پیشگیرانه به منظور بهبود عملکرد
  • استقرار کامل نظام جامع مدیریت عملکرد
  • برنامه‌ریزی برای اجرای قانون ارتقاء سلامت اداری و بازرسین مواد 19 و 19 قانون مدیریت خدمات کشوری
  • برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت فضای مجازی (سامانه) درخصوص نظارت‌های ستاد به استان‌ها و مراکز
  • ارایه پیشنهادات برای ارتقاء کیفی خدمات و بهبود عملکرد سازمان
  • اجرای نظام‌نامه جامع نظارتی و مکانیزه کردن این فرآیند
  • ارزیابی عملکرد مدیران میانی
  • نهادینه کردن سامانه پاسخگویی به شکایات
  • اجرای نظام‌نامه پاسخگویی به شکایات
  • پیگیری هماهنگی جهت پاسخگویی به گزارش‌های دستگاه‌های نظارتی
  • بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی برنامه ششم توسعه در راستای وظایف مرتبط با دفتر
  • برنامه‌ریزی برای تقویت جایگاه نظارت، ارزیابی عملکرد در سازمان بهزیستی کشور
  • سنجش حقوق شهروندی در نظام اداری در سازمان بهزیستی کشور

مرکز حراست
روابط عمومی و امور بین‌الملل
مرکز پذیرش و هماهنگی

شرح وظایف:

  • سیاستگذاری و برنامه‌ریزی مبتنی بر شناسایی نیازها و اولویت‌های گروه‌های هدف در راستای وظایف و فعالیت‌های اداره پذیرش و هماهنگی گروه‌های هدف
  • تدوین و بروزرسانی شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های پذیرش و هماهنگی
  • ظرفیت‌سازی نیروی انسانی در راستای انجام بهینه وظایف محوله
  • تخصیص منابع، توزیع و نظارت بر هزینه‌کرد استان‌ها
  • همکاری و مشارکت جهت اجرای طرح‌ها و برنامه‌های ملی سازمان مطابق با شرح وظایف محوله
  • مشارکت فعال در تصمیم‌سازی‌های کلان درون‌سازمانی
  • نظارت بر روند اجرا، پایش و ارزیابی فعالیت‌های محوله و ارائه پیشنهادات اصلاحی حاصله به سطوح بالات
  • نظارت بر روند ثبت و بروزرسانی آمار و اطلاعات مربوط به فعالیت‌ها
  • نظارت بر فعالیت‌های ادارات پذیرش و هماهنگی استان‌ها به صورت دوره‌ای و مستمر
  • شناسایی نیازهای آموزش کارشناسی ادارات پذیرش و اعلام به واحدهای ذیربط جهت ارتقاء دانش کارشناسی
  • برنامه‌ریزی در جهت الکترونیکی کردن فرایندها و خدمات بر خط مراجعین براساس نیازهای موجود

امور فرهنگی

شرح وظایف امور فرهنگی:

- تحقیق و بررسی در زمینه های شناخت نیازهایفرهنگی جامعه هدف سازمان اعم از مخاطبان داخلی و بیرونی سازمان

- برنامه ریزی بمنظور تامین و توسعه فرهنگی گروههای هدف

- تعمیق معرفت های دینی و اعتلای فرهنگ اسلامی در نظام سیاست گذاری سازمان و برنامه ریزی جهت ارتقای ساختارهای فرهنگی

- برنامه ریزی و تلاش جهت برقراری ارتباط و همکاری مؤثر و گسترده با مراکز و مؤسسات فرهنگی و علمی درراستای تحقق اهداف فرهنگی سازمان متبوع

- تدوین دستورالعمل ها و آئین نامه های اجرائی در ارتباط با امور فرهنگی سازمان و نظارت مستقیم و مستمر بر اجرای برنامه ها و ارائه گزارشات تحلیلی از روند و نتایج آموزه های فرهنگی ارائه شده به مخاطبان سازمان

- هماهنگی و نظارت بر برگزاری مسابقات فرهنگی در سطح گروههای هدف سازمان و کارکنان  

-  برنامه ریزی و تدوین نظام جامع فرهنگی سازمان  به عنوان مکمل  برنامه های حمایتی و توانمند سازی سازمان

- مطالعه و اتخاذ تصمیم  در خصوص مسائل و مشکلات فرهنگی جامعه هدف و کارکنان سازمان

- برنامه ریزی جهت جلب مشارکت  و همکاری حوزه های تخصصی سازمان در برنامه ریزی و سیاست گذاری های فرهنگی

- مطالعه و برنامه ریزی  جهت برگزاری اردوهای مختلف بلند مدت  و کوتاه مدت فرهنگی ، زیارتی و تفریحی با رویکرد افزایش اثربخشی و کارآیی اردوها و توسعه فعالیت های فرهنگی اردوگاههای سازمان

- ساماندهی فرهنگ عمومی کارکنان و جامعه هدف سازمان از طریق توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی، ترویج فرهنگ قرآن و معارف اسلامی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ، ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر ، ارتقاء آگاهی از فرهنگ شهروندی، ترویج ضرورت گذران اثر بخش اوقات فراغت

- برنامه ریزی جهت شناسایی و پرورش استعدادهای علمی، فرهنگی و هنری و ...جامعه هدف و کارکنان و تهیه بانک اطلاعاتی  در این خصوص

- برنامه ریزی جهت برگزاری نمایشگاه های فرهنگی ، هنری مختلف ازجمله کتاب، عکس، محصولات فرهنگی و ....

- برنامه ریزی و تلاش جهت ارتقاو تقویت روحیه تفاهم و همدلی و انگیزه های سازمانی در سطح مدیران و کارکنان سازمان

- تهیه و تدوین کتب، جزوه ها و تهیه مواد انتشاراتی در زمینه های فرهنگی جهت تسهیل در دسترسی کارکنان  و جامعه هدف به منابع و محتواهای علمی و فرهنگی و همچنین اعلام نظر در خصوص محتواها و منابع فرهنگی شامل کتاب، نرم افزار، لوح فشرده و.....که توسط سایر حوزه های سازمان دردست تهیه است.

- توانمند سازی فرهنگی کارکنان و جامعه هدف از طریق برگزاری کارگاههای آموزشی، سمینارها و همای های علمی  و ترویجی

- برنامه ریزی و تدوین طرح های تحقیقاتی مختلف در زمینه های توسعه فرهنگی، علمی، مذهبی و هنری.

- زمینه سازی و بستر سازی فعالیت های فرهنگی جامعه هدف و کارکنان متناسب با اهداف و سیاست های سازمان

- بررسی نیازهای فرهنگی جامعه هدف و کارکنان سازمان  با همکاری حوزه های تخصصی و تدوین طرح ها و برنامه ها جهت رفع این نیازها

- بررسی و انجام مطالعات لازم در خصوص مسایل فرهنگی مرتبط با وظایف و مسؤلیت های سازمان با هدف توسعه فرهنگی

- برگزاری گردهمایی ها ، سمینارهاو یادواره های فرهنگی و مراسم گوناگون در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی در مناسبت های مختلف

- نظارت مستمر بر عملکرد فرهنگی ادارات کل بهزیستی استان های کشور و هدایت فعالیت های فرهنگی در حوزه های مختلف با هدف یکسان سازی و هماهنگ نمودن کلیه برنامه های فرهنگی

-  نظارت و پیگیری مستمر در اجرای مصوبات شورای فرهنگی سازمان

- نظارت بر فعالیت ها و امور فرهنگی  حوزه های مختلف سازمان

- هماهنگی با معاونت ها و دفاتر تخصصی به منظور تهیه پیوست فرهنگی جهت طرح های اجرایی و قابل اجرا در سازمان

- تبیین و ارائه الگوهای مطلوب حیات طیبه فردی اجتماعی برپایه معارف و آموزه‌های قرآن، پیامبر اعظم و اهل بیت (سلام‌ا علیهم) از طریق برگزاری سالیانه جشنواره های آموزشی قرآنی

شورای ملی سالمندان
مناسب‌سازی
موسسه علمی _ کاربردی
تعداد بازديد اين صفحه: 22773
تعداد بازديد کنندگان سايت: 13397323 تعداد بازديد زيرپورتال: 3426502 اين زيرپورتال امروز: 5470 سایت در امروز: 15226 اين صفحه امروز: 14